Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Runt 10-12' tror jag.Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?
Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Eller är det rimlig kostad?
Runt 11 000 kr, men då har vi lite rabatter. Hus ca 120 kvm, stall/lada, förråd, gäststuga, carport. Dock inte fullförsäkrat stallet/ladan. 25 000 kr lät mycket, men det är kanske just hus nummer två som drar upp det.Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?
Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr.
Stort hus, litet hus, ladugård om 800kvm, ett magasin och ett par byggnader som hönshus o vedbod.
Vår lantbruksförsäkring kostar 16000 kr inklusive skogen.Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?
Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?
Måste kolla med maken men det låter högt. Tror vi betalar i linje med övriga. Och vi har dubbla hus.Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?
Vi har länsförsäkringar. Vad har ni?Vår lantbruksförsäkring kostar 16000 kr inklusive skogen.
Två bostadshus, två stora lagård/loge, maskinhall, två stora fristående lösdrifter, diverse andra byggnader, totalt 70 hektar mark, varav 25 är jordbruksmark.
Dubbla hus, har ni båda försäkrade som bostadshus så drar det iväg...
Länsförsäkringar.Vi har länsförsäkringar. Vad har ni?
Byt försäkringsbolag. Till ett som är bra på landsbygd och gårdar.Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år?
Fast LF är ju nästan det enda som försäkrar lantbruk? Och jag skulle säga att de är bra på det.Byt försäkringsbolag. Till ett som är bra på landsbygd och gårdar.
Tror bara LF, Dina och nu Dunstan försäkrar gårdar.Byt försäkringsbolag. Till ett som är bra på landsbygd och gårdar.
Ja det är min erfarenhet också. Och Dunstan bara mindre, åtminstone sist jag frågade.Tror bara LF, Dina och nu Dunstan försäkrar gårdar.
Ja, och Dustan är väl rätt nya. Inte lätt att konkurrensutsätta sin gårdsförsäkring tyvärr.Tror bara LF, Dina och nu Dunstan försäkrar gårdar.
Vi betalar ungefär samma. Två bostäder, stall och skog. Länsförsäkringar.Vi har länsförsäkringar. Vad har ni?
Vad ingår i den...?Dina. Lantbruksförsäkring 2206:- Huset har egen försäkring.
Uthus, lagård, lantbruksinventarier, lantbruksmaskiner, skogsbrand. Det är en gammal sockenförsäkring som inte går att skriva idag. Lantbruket står som fritidslantbruk. Det är värden ganska överrenstämmande med fastigheten. Men det är löjligt billigt.Vad ingår i den...?
Ja det lät inte helt realistisktUthus, lagård, lantbruksinventarier, lantbruksmaskiner, skogsbrand. Det är en gammal sockenförsäkring som inte går att skriva idag. Lantbruket står som fritidslantbruk. Det är värden ganska överrenstämmande med fastigheten. Men det är löjligt billigt.