Vad kostar era p-piller?

karamba

Trådstartare
Jag misstänker att det är många här på forumet som äter p-piller, och Google ger mig inte så mycket svar. Jag beställde precis neovletta 28 från healthexpress, verkar fungera väldigt smidigt men jag blev lite förvånad över priset. 415kr för 3 månader, är det ganska standard för p-piller? Jag är 24år.

Jag kan tänka mig att det blir lite dyrare att beställa från internet, och jag har inte behövt köpa p-piller på länge och senaste gången fick jag fortfarande gå till ungdomsmottagningen så då var det till rabatterat pris.

Så av ren nyfikenhet: ÄR det såhär dyrt med p-piller i vuxen ålder? Skiljer sig förstås lite mellan olika märken, men skriv gärna och berätta vad ni betalar för era piller :)

Jag har också Neovletta och det kostar 100 kr för 3 månader. Brukar oftast köpa 1 års förpackning för det skiljer otroligt lite i pris. Typ en hundring dyrare bara

Jag misstänker att det är många här på forumet som äter p-piller, och Google ger mig inte så mycket svar. Jag beställde precis neovletta 28 från healthexpress, verkar fungera väldigt smidigt men jag blev lite förvånad över priset. 415kr för 3 månader, är det ganska standard för p-piller? Jag är 24år.

Jag kan tänka mig att det blir lite dyrare att beställa från internet, och jag har inte behövt köpa p-piller på länge och senaste gången fick jag fortfarande gå till ungdomsmottagningen så då var det till rabatterat pris.

Så av ren nyfikenhet: ÄR det såhär dyrt med p-piller i vuxen ålder? Skiljer sig förstås lite mellan olika märken, men skriv gärna och berätta vad ni betalar för era piller :)

Det blir nog väldigt mycket dyrare via healthexpress, på apoteket.se står det att det kostar 99 kr för 3 månader. Gå till BM nästa gång så du får ett recept där.

O_o
Det blir nog väldigt mycket dyrare via healthexpress, på apoteket.se står det att det kostar 99 kr för 3 månader. Gå till BM nästa gång så du får ett recept där.

Ja jag skyndade mig att makulera beställningen när jag såg era svar här O_o Men måste jag träffa en barnmorska för att få ett nytt recept? Tänkte att det kanske räcker att kontakta vårdcentralen, där jag bor så är det ganska långt till närmsta barnmorska och jag har ingen bil, så det blir nästan ett heldagsprojekt att få ett nytt recept via BM då bussarna går väldigt dåligt. Vårdcentralen har jag gångavstånd till :)

O_o

Ja jag skyndade mig att makulera beställningen när jag såg era svar här O_o Men måste jag träffa en barnmorska för att få ett nytt recept? Tänkte att det kanske räcker att kontakta vårdcentralen, där jag bor så är det ganska långt till närmsta barnmorska och jag har ingen bil, så det blir nästan ett heldagsprojekt att få ett nytt recept via BM då bussarna går väldigt dåligt. Vårdcentralen har jag gångavstånd till :)

Det brukar väl finnas barnmorskor på vårdcentraler också? Eller det kanske ser annorlunda ut beroende på vart man är lokaliserad.

O_o

Jag måste besöka barnmorska vartannat år för att ta blodtryck. Året i mellan räcker det att ringa barnmorskan för att förnya.

Det brukar väl finnas barnmorskor på vårdcentraler också? Eller det kanske ser annorlunda ut beroende på vart man är lokaliserad.

Jag får ringa och höra med dom. Jag tror dock inte att dom har någon barnmorska stationerad på vårdcentralen här, utan dom samarbetar med BVC som är på en annan ort :down:

Att det blev dyrt kan kanske bero på receptarvode? Kanske?
Att de tar betalt för att skriva receptet.

Jag måste till bm varje år jag ska förnya receptet, de vill alltid ta blodtryck.

Jag äter Yasmin, 3 månader kostar 229kr.
Vad jag förstått är de bland de dyraste och subventioneras heller inte när man är yngre.(iaf inte när jag var yngre och fick subvention på andra p-piller men det gällde inte dessa alltså)

Jag äter Yasmin, 3 månader kostar 229kr.
Vad jag förstått är de bland de dyraste och subventioneras heller inte när man är yngre.(iaf inte när jag var yngre och fick subvention på andra p-piller men det gällde inte dessa alltså)
Jag åt Yasmin när jag var yngre och de var subventionerade i ena landstinget men fick betala mer när jag bytte landsting (och det var inte pga åldern).

. Jag beställde precis neovletta 28 från healthexpress, verkar fungera väldigt smidigt men jag blev lite förvånad över priset. 415kr för 3 månader, är det ganska standard för p-piller? Jag är 24år.
Jag hämtade precis ut Neovletta för 13 månader. Det kostade 280 kronor.

Så det du fått är rena rama ockerpriset.

Jag betalar 300kr för tre kartor Qlaira, så de är bland de dyrare sorterna. Hundra kr i månaden alltså :)

@karamba Vänd dig till den barnmorska som skrev ut ditt senaste recept? Så kan vederbörande förnya det om det inte gått alltför lång tid sedan ditt senaste besök.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka