Vad kostar era p-piller?

Ok. Hur snabbt ser man om de funkar?
Inga tokiga biverkningar?

Redan första mensen när jag började med dem var avsevärt mindre än annars och helt mensfri var jag nog efter 3-4 månader och på de 6 åren som gått, har jag bara haft nån enstaka minimal blödning typ över en dag och för mig är det den enda biverkningen, om man nu kan kalla mensfritt liv för en biverkning. Det har inte påverkat aptit/vikt, hy, humör, sexlust eller något annat.

Ok. Hur snabbt ser man om de funkar?
Inga tokiga biverkningar?

Jag märke ganska fort att de inte fungerade på mig, jag hade kanske max en mensfri vecka i månaden, fick ett jävla humör och väldigt, väldigt flottig hy (men de fungerar ju för många andra, poängen var att jag märkte tidigt att de inte var för mig)

Redan första mensen när jag började med dem var avsevärt mindre än annars och helt mensfri var jag nog efter 3-4 månader och på de 6 åren som gått, har jag bara haft nån enstaka minimal blödning typ över en dag och för mig är det den enda biverkningen, om man nu kan kalla mensfritt liv för en biverkning. Det har inte påverkat aptit/vikt, hy, humör, sexlust eller något annat.
Har mens på G nu

Jag hade ständig mens nästan med Cerazette :cautious: Hoppas det funkar bättre för dig @Soffan74 , det är ju så himla individuellt.. Hört många dem funkat super för så hoppades så mycket på dem, men det gick inte :)

@karamba Vänd dig till den barnmorska som skrev ut ditt senaste recept? Så kan vederbörande förnya det om det inte gått alltför lång tid sedan ditt senaste besök.

Jag hämtade ut mina senaste p-piller för mer än 2-3 år sedan, har sedan haft ett långt uppehåll av olika anledningar, så senast var jag till ungdomsmottagningen och det är jag för gammal för nu. Tack ändå! Jag ska ringa vc och se vad dom säger :)

Jag hämtade ut mina senaste p-piller för mer än 2-3 år sedan, har sedan haft ett långt uppehåll av olika anledningar, så senast var jag till ungdomsmottagningen och det är jag för gammal för nu. Tack ändå! Jag ska ringa vc och se vad dom säger :)

Då är det nog gyn du ska vända dig till :)

Jag får ringa och höra med dom. Jag tror dock inte att dom har någon barnmorska stationerad på vårdcentralen här, utan dom samarbetar med BVC som är på en annan ort :down:

Barnmorska och BVC har ganska lite med varandra att göra, normalt sett.

De flesta VC är kopplade till BMM (barnmorskemottagning) men behöver inte sitta i samma lokaler.
Oftast är det inte VC som förskriver p-piller även om undantag finns.

Barnmorska och BVC har ganska lite med varandra att göra, normalt sett.

De flesta VC är kopplade till BMM (barnmorskemottagning) men behöver inte sitta i samma lokaler.
Oftast är det inte VC som förskriver p-piller även om undantag finns.

Okej tack! Jag får försöka googla lite och se hur det är i mitt område

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka