Vad kostar en vaccination?

B

blondi3958

Hur mycket tar era vet. för att vacinear eran häst för influensan och stelkramp om ni åker dit???

Min vet. kom hem o vaccinerade idag mot influensan o tog 450.-, han tar 550.- om man ska ha stelkramp osså. Han har ingen "mottagning", han åker bara ut till folk, men tar ju ingen reseersättning, så det skulle nog bli saksamma...

Nej, vet. brukar komma hem, vi har lite olika veterinärer och priser, de tar mellan 300-500 kr för influensavaccin.

Det var billigt :(
Varför kan inte jag få för så billigt för :confused: :cry:

Min veterinär kommer till stallet och vaccinerar alla hästar på en gång (10 st). För influensa, stelkramp och botolium kostar det ca 350 kr.

Veterinären kommer till stallet (har knappt en mil). En vaccination kostar 200 kr. Ska man vaccinera mot både stelkramp o influensan så blir de alltså 400.... :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 749
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 811
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 622
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär