Vad kostar en häst besikting?

I

Icis87

Hej!
:smirk:
Äre det någon som vet vad en häst besikting kostar? :bow:

MVH Erica

Sv: Vad kostar en häst besikting?

En gårdsbesiktning jag gjorde kostade 650 kr, en annan 1000 kr. Klinikbesiktning gick på 1800 kr.

Jag betalde 980kr för besiktining + vaccinering, men då var de distrikts som kom ut och priset är inkl. mons och alla extra så avgifter som tar!

Måste fråga även om det här låter dumt...

Om jag köper en häst i tex småland då jag själv bor i sthlm, hur gör jag då med vet.besiktningen? ringer jag distrikts vet. där? eller...? :confused:

Svar ja, eller om du får en överenskommelse med säljaren att besikta hästen när den kommit hem till dig. Men det är kanske inte så många som skulle gå med på det, eftrsom en transport är en potentiell riskt för hästen att komma till skada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar