Vad kostar det att ha hästen på tillridning?

D

Dandone

Vad kostar det att ha en häst på tillridning? Hur länge brukar hästen stanna hos beridaren?

Sv: Vad kostar det att ha hästen på tillridning?

min annan häst i mitt stall va på tillridning för ett tag sedan och de hade kostat 13 000 och han va borta i 2 månader...

I runda slängar från 5000/kr i månaden och uppåt om det är en seriös verksamhet.
Hur länge hästen stannar beror på vad det är man vill ha åtgärdat.

ca 5000kr i månaden. hur länge beror ju på vad du skickar iväg hästen för och vad du o beridaren kommer överens om.

kan tillägga att på min anläggning kostar det ca 5000-7000kr att bara ha pållen upstallad... så lägg till att någon tar hand om och rider hästen... så säkert upp till 10.000kr i månaden.

Betalar själv runt 7.000:-/månad när jag skickar iväg mina unghästar. Hur länge beror ju på väldigt många saker.

Min var iväg på tillridning och där tog de 7500/mån, men då ingick ju allting också (:

4000 kr + moms/månad kostade det när jag skickade iväg min polle. Han var borta en månad. Allt ingick förutom ev. veterinärskostanader, hovslagare och tävling.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar