Vad kostade röntgen för era hundar?

L

lilltrolle

Jag har röntgat min vovve nyligen. Totalt, med bilder på armbågar och höfter och med kostnaden för att granska bilderna, gick det på 1850 kronor! Hutlöst mycket pengar tycker jag, samtidigt vill jag ju veta om han har några problem som jag inte vet om. Nyfiken som jag är undrar jag om det är stor prisskillnad mellan olika veterinärer och kanske även i olika delar av landet. Hoppas ni vill ställa upp på en liten ovetenskaplig undersökning.

Sv: Vad kostade röntgen för era hundar?

Låter som ett fullt normalt pris tycker jag. Med sedering och röntgen så kostar der så mycket.

Visst, jag förstår att det säkert är normalpris. Men samtidigt så bör det vara skillnad beroende på veterinär och plats i landet, eller? Det är det jag är nyfiken på. Jag menar inte att klaga på priset, så jag ber om ursäkt om inlägget tolkas så. ;)

Jag vet inte exakt vad det kostade eftersom "min" klinik hade paketpris på HD AD röntgen och ögonlysning, men det kostade i allafall 1185:- (sen tillkom avläsningsavgiften hos SKK).

Återkommer efter veterinärbesöket imorgon.
Men jag har för mig att det skulle gå på kring 1200:-
här uppe.

Röntgar i Sundsvall (höfter enbart) 1200:- + skk's avläsningsavgift.

Röntgade min hund igår. HD + AD, kostade 1250kr sen tillkommer 270kr till SKK.

Jag betalade 600 kr. för höftröntgen + avläsningen hos SKK.

Jag betalade 1050:- för HD och AD. Inte medräknat vad skk skulle ha (runt 300 va?). Jag ringde runt olika kliniker o bad om priset, valde det billigaste. De kan gott veta att de har konkurens, det är så vi får sänkta priser!

I Malmö kostar det 1000 kr, vet ej om skk:s avgift ingår där dock, men tror inte det...

Jag röntgade hos den bästa :p (Audell) igår och för höfter och armbågar kostade det 1500:- sedan tillkommer 270:- till SKK.

Jag betalade 950 :- plus SKKs avläsningsavgift i januari.

Väl värt pengarna för att få reda på deras status.

Oj, det tyckte jag var mycket pengar. Jag betalade 955 för höfter och armbågar för två veckor sedan och jag bor ändå i Göteborg.

vi röntkade både höfterna och armbågarna på våran lilla pojke och det gick på 1477:- , med lugnande/sövande sprut och så tog vi en 1års vacc också. sen är det plus 270 kr när kennelklubben analyserar pappren. =)

Senast ändrad av en moderator:

vi röntkade både höfterna och armbågarna på våran lilla pojke och det gick på 1477:- , med lugnande/sövande sprut och så tog vi en 1års vacc också. sen är det plus 270 kr när kennelklubben analyserar pappren. =)

Har du gjort det nyligen? För mig kostade kennelklubbens analys 325 kronor. Den avgiften borde väl inte vara olika, eller?

Jag betalade 1500 kr för armbågar o höfter på min tjej. + skk avgift för avläsning

Har du gjort det nyligen? För mig kostade kennelklubbens analys 325 kronor. Den avgiften borde väl inte vara olika, eller?

Jag har SKK:s inbetalningskort här framför mig.
Bedömning av röntgenbild, registrering och arkivering 1 led 175:-
Bedömning av röntgenbild, registrering och arkivering 2 leder 270:-
Bedömning av röntgenbild, registrering och arkivering 3-5 leder 325:-

Alltså har du röntgat minst 3 leder på din hund (höft, armbåde, knä t ex) för att det ska kosta 325:- :)

ja, jag gjorde det i måndags... men herregud.. då kanske vet. kryssde i fel ruta.. dom gjorde pappren till oss och sa att det bara va att betala in.
Jag blev också skeptisk till summan för det stog för 2 leder = 270:- och för 3-5 leder = 325:- så vet har säkert kryssat i fel.. för höft och armbågar är väl ändå 4 leder?:bump:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 991
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 379
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 521
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka