Vad kör ni med för typ av vagn?

Sv: Vad kör ni med för typ av vagn?

Kör med en sliten gammal rockard, men har en lånad liknade globus rockard hemma...

Mvh
Eran Emma

Jag kör en maratonvagn som är lite elegantare med raka stilrena linjer och färger. Hårdgummiklädda järnhjul, skivbromsar fram och bak, ställbara säten mm.

Jag har skaffat mig en gammal vagn med bilhjul på. Men skacklarna ska bytas snarast, de är lite korta och lite lite smala också.

mersommar2007027.jpg

Sedan är det hästen som går bakom på bilden som är min, den framför är min foderhäst som snart ska åka hem :cry:

Vagnen ska som sagt få nya skacklar och svängel. Sedan ska min häst dra med bröstsele i stället:

mersommar2007023.jpg

Väldigt snygg sele! :love:

Vi kör med maratongigg (mest unghästar då den tål lite mer), maratonvagn eller fingigg, alla från Tidaholmsvagnar.

Maratongiggen:
7385722.jpg

Maratonvagnen:
7385719.jpg

Fingiggen:
9131155.jpg

Åh en sådan fingigg ska jag ha att glida runt med en dag... sedan när jag har råd vill säga. Kanske i pensionspresent åt mig själv eller något för med tanke på vilken lång lista jag har över saker jag "ska" ha så lär det ju dröja... allt som är hästhälsorelaterat ligger låååångt före (men nu är ju bra sele införskaffad i alla fall)...

Liknande trådar

Körning Kollar längtansfullt på mängder av vagns annonser varje dag och drömmer om en 4hjulig vagn:love:. Men ekonomin finns inte till det och...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: Buck
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: Hedinn
·
L
Körning som rubriken lyder så skulle ja vilja ha lite tips och råd hur ja ska gå tillväga för att kunna köra in min travare hon är 5 år gammal...
Svar
3
· Visningar
2 499
Senast: Svanhild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur