Vad köpa?

Fredag

Trådstartare
Har en gammal Pentium 100 från -92 som jag ledsnat på totalt nu även om den fungerar helt ok. Använder i princip aldrig min hemdator eftersom jag har en på jobbet (sitter hellre kvar en stund efter jobbet om det är ngt jag behöver fixa).
Har i alla fall bestämt mig för att köpa en ny äntligen.
Kommer att använda den till att surfa, bränna skivor, ladda hem olagligheter osv. Bilder från digitalkameran som jag inte köpt ännu kanske, men behöver inget space:at grafikkort för det!.
Inte heller för t ex spel, totalt ointresserad. Lägger troligtvis in officepaketet och inget mer.

Vad ska jag köpa? Förstår ingenting och vill inte köpa "värre" än jag behöver. Gärna tips på hemsidor som säljer också (via pm om det är reklam).

Tackar ödmjukast! :bow:
 
Sv: Vad köpa?

Tja www.dell.se brukar sälja bra hemdatorer om du inte ska spela avancerade spel

Deras TV erbjudande finns på www.dell.se/tv

Sedan finns det olika datorbutiker på nätet som säljer komplett paket
 
Sv: Vad köpa?

Jo, tack! Dell hade jag koll på.Tips behöver jag nästan mest på vad datorn ska innehålla, vad räcker liksom för mitt användande?
 
Sv: Vad köpa?

Tja eftersom du inte ska värst spela så räcker det med standard.

en DVD brännare, bra skärm och minst 120 GB hårddisk
 
Sv: Vad köpa?

Antalet GHz spelar inte så stor roll, eller?
Inte internminnet heller om man inte ska spela?
 
Sv: Vad köpa?

Jo du ska ha minst 512 internminne, allt under det nej tack.

Processor typ kvittar nästan fast är det en 64 bit så är det trevligt men inte såå viktigt.

Minst 2 Ghz ska det vara och det brukar vara det när det gäller nya stationära datorer.

Får du ett Nvidia eller ATI kort är det ett plus för det hjälper dig lite med det grafiska arbetet på datorn samt en del spel.
Visst en del Intel kretsar är bra men inte alla.

En CRT skärm eller en platt skärm är upp till dig.
En del gillar inte CRT skärmar och en del gillar inte platta skärmar
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 402
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp