Vad kommer att hända?

HannaPP

Trådstartare
Hej! Jag har precis släppt i hop mina ungästar en hingst ettåring och vallack tvååring i samma hage. Dom har inte gått i hop innan. 2 åringen springer och jagar ettåringen med öronen bakåt och biter när han kommer åt.

Varför gör han detta? Desssa två kommer att gå tillsammans i några år nu hade jag tänkt så jag blir så irriterad på tvååringen.

Har ni några teorier om varför detta beteende?

Mvh Hanna:confused:

Sv: Vad kommer att hända?

Alla hästar fungerar inte tillsammans, jag hade inte låtit dem fortsätta att gå ihop. Visst måste rangordning göras upp, men vad jag kan utläsa av ditt inlägg så har inte 2-åringen visat någon positivt intryck alls av åringen?

HannaPP skrev:
Hej! Jag har precis släppt i hop mina ungästar en hingst ettåring och vallack tvååring i samma hage. Dom har inte gått i hop innan. 2 åringen springer och jagar ettåringen med öronen bakåt och biter när han kommer åt.

Varför gör han detta? Desssa två kommer att gå tillsammans i några år nu hade jag tänkt så jag blir så irriterad på tvååringen.

Har ni några teorier om varför detta beteende?

Mvh Hanna:confused:

Spår de inne på nätterna? Om de gö det så kanske du kan ha dem i boxar brevid varandra några dagar, det kan funka.

Ge det en vecka, om det inte blir riktigt elakt och ihållande. Ordentlig hage så ettåringen kan gå undan. Det där med boxarna är inte en dum idé heller.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Joro253
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 518
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka