Vad kan ni aldrig få för mycket av?

F

Fjunet

Vad kan ni aldrig få för mycket av när det gäller körutrustning?

Jag erkänner, jag är en vagnidiot! Tittar ständigt på vagnar och vet precis vad jag vill ha :d Jag vill ha en sulky, en fyrhjulig vagn och en släde :d :love: 4 vagnar till en liten ponny. Inte dåligt :angel:

Sv: Vad kan ni aldrig få för mycket av?

Nja, jusst körsaker vet jag inte så noga.Men jag jag har lite dille på träns. Har ett antal sådanna.

Selar o vagnar/redskap efter häst har jag varit duktig på att samla på mig :smirk:
Några nya men mest gammalt... *skräp* :rofl:
Mest är det hästredskap, från harv, släde, hjulräffsa till olika vagnar inte alla körbara heller :angel:
Och värre är väl att jag vill ha minst lika mkt till, fast nytt! :eek:
Tur att plånkan strejkar samt utrymmet, annars hade det varit smock fullt mer än det redan är :rofl:

/L

Jag kan inte få nog av nåt :D En flakvagn hade iaf varit himla kul att ha :bow: En med rekade skaklar och rejäla hjul.. *drömmer*
Fast jag för nöja mig med min lille rockard :D Den är faktiskt bra.

Jag har många huvudlag, vill gärna ha ett till varje häst och att dom skall sitta väl! Har säkert 12-15st inkl tävlingsgrejerna
/M

Tid!
Tid att renovera och reparera vagnar.
Tid att köra.
Tid att delta på körträffar.
Tid att pula och fnula.

Tid, tid, tid!

LIA

miamiamia skrev:
Jag har många huvudlag, vill gärna ha ett till varje häst och att dom skall sitta väl! Har säkert 12-15st inkl tävlingsgrejerna
/M
Det skulle min gubbe gilla. Om jag bara hade 12-15 huvudlag........ Det hänger ca. 45 st i sadelkammaren nu.........:angel:

45 stycken :eek:

Jag tycker vi hade en del men tydligen inte. Jag är för lat för att byta bett och sätta på/ta av tyglar så därför behövs ju några... Jobbigt nu när vi kör och rider på samma bett... måste skaffa ett till!

Man måste ha många huvudlag. Jag har travare och de behöver ett huvudlag för fortkörning, ett för ut och slappa ridning, ett för ut och slappa körning, ett för dressyrkörning, ett för lopp......:rofl: PER HÄST!!!!!

åke skrev:
Det skulle min gubbe gilla. Om jag bara hade 12-15 huvudlag........ Det hänger ca. 45 st i sadelkammaren nu.........:angel:

Jo, du har den största tränssamlingen jag sett! :bow: ;)

Om ni inte kommer på besök snart igen så är risken att det hänger några till där...

Man kan inte få en bild på samlingen?

Pratar vi huvudlag el träns. För om jag skall lägga till mina träns så hamnar jag nog runt 30st:bump:
/M

men fortfarande några kvar till åkes rekord:D

Jag kan int få nog av får skinn. Jag bruk ha det under Kottes sele. Och har även sytt så han har som ett litet ländtäcke att ha över umpan då det blås kallt när vi är ut och far.

Jag har 4 fine huvudlag till Kotte. Ett har ena pojka köpt när han var på rese i Polen. Det är jätte fint så det törs man ju int ha på.

Rut.

Det är nog vagnar jag suktar mest efter, när jag läser annonser!
"Som tur är" är jag begränsad på samma sätt som Lisa, pengar och utrymme!
Och fina vagnar är ju ofta ganska dyra. Just nu skulle jag vilja ha en finvagn, typ promenadvagn eller liknande, som man ev. kan köra bröllop och annat med. Då har jag två trillor (en med defekt hjul, en utan skacklar - och nej, skacklarna till nr 1 passar inte på nr 2 :( )
stående redan.

Lotta

OJ! ja de var många, jag som inte hängt med här så länge undrar hur många hästar har du???:eek:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 575
Senast: Derivata
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 332
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar