Vad kan min sadel vara för märke?

Harmonie1234

Trådstartare
Hmm..Postade en tråd för en stund sedan men den verkar ha försvunnit?
Men provar igen=)

Jag har fått en western sadel från en vän, och jag är nyfiken på om det går att hitta ursprunget och användningsområdet?

Det jag vet är att min vän har importerat sadeln runt 80- talet troligtvis från USA. Detta ska jag kolla upp för att se så att det stämmer.

Det enda som står på sadeln är 7 och raden under står det 1920.
Vet någon vad detta betyder?

Ska försöka ladda upp bild senare ikväll.

Tacksam för svar!

//p

Sv: Vad kan min sadel vara för märke?

*Liten uppdatering*

Sadeln ska komma ifrån södra USA, närmare bestämt staden Chattanooga som ligger i Tennessee.

Detta är ju lite spännande :up:

Jobbar på bilderna....

Sv: Vad kan min sadel vara för märke?

Bilder!!

Sorry för meeeega bilder! :o

Finns det någon därute som kan känna igen denna sadel? Märke och användningsområde? O_o

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 933
Senast: EmmaW
·
Western Ärvde en begagnad westernsadel till min häst,eftersom han har sadeltvång så visste jag inte om det skulle funka öht,men han var väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
6 572
Utrustning Jag undrar nu vad numret betyder som står under kåpan på en sadel? Har hittat en sadel på annons och de står ett 7 siffrigt nummer på...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Liten
·
Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 351
Senast: Sofie_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud