Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Fibusen

Trådstartare
Fick ett ganska dystert besked om våran "gubbe" i går,så nu blir det medicin,sen återbesök för att se hur läget ser ut om två månader. Dock ska vi träffa en sjukgymnast för att få råd om hur vi ska behandla/rehabträna vovven redan nästa Torsdag,vilket känns JÄTTEskönt då man är orolig här hemma hur mycket man ska aktivera,vilka aktiviteter vi bör undvika osv.

Har tyvär inget tillägg för rehab i min försäkring och funderar på vilka kostnader vi pratar om? Som jag har förstått det så ska vi bara dit så hon får klämma igenom vovven,känna på muskler och allt,samt ge oss tips och råd på vad vi ska göra för att underlätta för vovven,alltså ingen "aktivitet" så som simmning eller gå på vattenband tex,utan bara en koll denna gång.

Är som sagt nyfiken på vilka summor vi pratar om,1000,2000,4000,6000? Även nyfiken på vad rehabträning går på om man tex ska börja simma?

Vi kommer naturligtvis använda oss utav detta oavsett vad det kostar,men vill undvika världens chock där inne,känns skönare att vara lite beredd,plus att jag lär föra över pengar från buffertkontot till det som går till kortet,pinsamt att börja krånga och ringa och föra över när man är där... :o

Ska kanske tilägga att det är ett djursjukhus vi ska till där sjukgymnasten jobbar,så ingen "privat".
 
Sv: Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Googla lite är mitt tips. Men jag betalade 3000 för ett tiokort för träning på vattenband - vilket är en träningsform jag verkligen kan rekommendera!
 
Sv: Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Jag har googlat,men dom flesta säger bara att man ska kontakta dom för prisinfo... Jag är världens sämsta googlare... :crazy:
 
Sv: Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Jag betalade 450 kr per besök har jag för mig. Det var på Bagarmossens djursjukhus för drygt två år sedan.

I 450 kr så ingick sjukgymnast/fysioterapeut, vattentrask och laserbehandling. När vi bara gick på behandlingen så betalade vi mindre, jag minns inte exakt men drygt 350 kr.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Minns inga exakta siffror då allt gick på försäkringen. Men första besöket där hon skulle klämma och känna och efter det lägga upp en plan för vidare behandling kostade ca 650kr (möjligtvis 600).
 
Sv: Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Ja,det var vattenbandet hon trodde det skulle bli som träning,simmning trodde hon skulle bli för mycket belastning på ryggen,men som sagt så ska vi bara disskutera nu hur vi ska underlätta för honom fram till återbesöket om 2 månader,efter det (om det ser ok ut) antar jag att vi ska börja med rehab. Nu ska vi bara hålla det varm,mjukt,och lugnt.
 
Sv: Vad kan man räkna med att sjukgymnasten/rehab kostar?

Min ena hund har en missbildning i ryggen och har gått på rehab i ett år nu. Det vi gör är skritt i treadmillen (vattenband) och sen får han akupunktur efteråt. Vi är där en timme varje gång och jag köper alltid ett femkort, det kostar omkring 2000:-. I början var vi där en gång i veckan och nu är vi uppe på sex veckor mellan varje pass. Det är värt varenda krona :)

Min andra hund har gått mycket och simmat. Där köpte jag ett tio kort och det kostade mellan 2000-2500:-

Lycka till!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 207
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Efter att vovven fick "låsningar" i ryggen/bakdelen i början av September så åkte vi in till veterinären då,där röntgen visade spondylos...
Svar
3
· Visningar
3 120
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det här kommer bli rätt långt tror jag, och jag skulle vara tacksam för lite råd eller pepping. Eller nånting, vet inte egentligen...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Amandla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp