Vad kan man måla med?

J

JumpForMyLove

Ska måla barnens rum ;) ett jag är rastlösprojekt igen :D

vad för färg kan man använda på tapet? Vi har bara ett lagertapet på väggen som är jättetunnt och fint så slipper riva 4-5 lager :)

Sv: Vad kan man måla med?

Vi har målat våra väggar hemma och det som man använder är en vattenbaserad färg. Vi har rollat våra väggar, utan att ta bort skarvar m.m, det blir oftast finast så tycker jag (och lättast).Vi har bara skurit bort tapet runt dörrar och lister. Dock är det ju såklart viktigt att tapeterna sitter bra. Den som vill tapetsera över den målade väggen i framtiden är fri att göra det, då det oftast går bra.

Angående vilken färg du ska använda exakt är det bäst att gå till en bra färgaffär och fråga tycker jag :)

Målade tapeter är fint tycker jag, det är ju dessutom kul att välja färg! Vi har målat med färgen Shi-Take i vår lägenhet:

21322116.jpg

21322120.jpg

Lycka till med ditt projekt! :)

Plastfärg. Brukar i regel heta något med "väggfärg". Så finns det ju färg som är mer lämpad i sovrum och sådan som är mer lämpad i t.ex. kök.

Tack för svaren :) Jättefina bilder!!

Ska måla massa mönster mm sen så hoppas de ska ha mindre burkar med då :) Blir annars väldigt mycket över ;)

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: ptr
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 700
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar