Vad kan man göra mellan Söderhamn och Tännäs?

sthu

Trådstartare
Vi sitter och planerar semestern.
Har nästan hela veckan klar förutom mellan Söderhamn och Tännäs.

Vad finns det för guldkorn däremellan?

Omvägar är ok, måste inte vara längs den genaste vägen.
 
Litegrann en omväg, och en lång bit dålig väg, men Norrbovägen Hudiksvall-Delsbo är otroligt vacker. I Långby finns en 'gammal' mack, kul att titta på en snabbis.
En natt på Sonfjällscampen (Hedeviken) är inte fel. Fantastisk natur och superbra personal.
Café Cineast i Sveg är alltid värt ett stopp. Vuaja (också Sveg) är bra, hundbutik och lite inredning, mycket Mumin. Delsbo forngård om man är intresserad av sånt.
Järvzoo om du tar den vägen.
Forsa Handelsträdgård, även mysigt fik/lunchställe. Åker man dit kan man ta vägen över Trogsta/Nansta ut till Näsviken. Grusväg, men trevlig Hälsinsk landsbyggd.
I Delsbo har du butik Dellenkilten, tartan med inspiration av Dellenbyggden. Även trevlig seconhand.
Bommars, världsarv Hälsingegård ligger strax efter Ljusdal (dock längs väg 83).
Tantmuséet i Hovra.
Kårböle skans för picknick.
Överberg och Duvberg utanför Sveg.
Är vad jag kommer på lite snabbt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 769
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 957
Senast: hundtant
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 914
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp