Vad kan man begära av ridskolan?

Lily_Sthlm

Trådstartare
Alltså jag måste bara fråga om ni tycker att jag överreagerar?

Jag rider privatlektioner på ridskola 1-2ggr/v. Idag när jag kom dit så hade min tränare fått förhinder så nån annan skulle hålla min lektion.

Borde de inte ringt och frågat mig om detta var okej? De visste ju om det redan igår om inte tidigare.

Jag bokar ju mina lektioner för en viss tränare, ska de inte ringa och avboka eller åtminstone tillfråga mig om det är ok att rida för någon annan?
Det var liksom lite sent att avboka när jag redan var där.

Men jag gav det ju givetvis en chans eftersom jag ändå var där. Det var bara TOTAL katastrof. Det hade gått bättre om jag fått hyra en häst och rida ensam. I vanliga fall rider jag för en c-tränare och jag är ju tveksam till om den här personen hade nån utbildning öht. Det verkade verkligen inte som det.

Jag är ju trots allt en betalande kund? Varje lektion kostar mig nästan 600kr.

"Chefen" var inte där men ska ringa imorn. Jag tycker det är nonchalant och oproffsigt och jag är jättebesviken på att de är så totalt oengagerade. Men vad tycker ni? Är det så det går till på ridskolor? Överreagerar jag?

Det är inte första gången det känns som man bara är en belastning när jag kommer dit för mina lektioner "ja just det du ska rida nu ja, undrar om nån häst är inne". Man är verkligen en andra klassens medborgare när man inte har egen häst verkar det som.

Finns inte så många ridskolor att välja på där jag bor och jag börjar verkligen tappa sugen. Jag vill ju inte sluta rida men nu känns det ju som jag hellre slutar än fortsätter på ridskola. Vad är alternativen om det ens finns några? Vet inte om jag har tiden att bli medryttare igen eftersom jag jobbar så oregelbundna tider.
Äsch, jag är bara på så dåligt humör och behövde skriva av mig lite.

Sv: Vad kan man begära av ridskolan?

Det var en av anledningarna till att jag slutade på ridskolan. Jag red i en specialgrupp hopp och för det första var ordinarie instruktör inte speciellt kunnig och så en dag var hon sjuk och som ersättare fick den omyndiga praktikanten som inte hade någon utbildning att tala om hoppa in. Vi skuttade runt på 20 cm sk hinder och instruktören tjatade hela tiden om mer eftergift. Herregud ska man hoppa runt med långa tyglar eller? Vi var faktiskt inga nybörjare.
Tillråga på allt så stallchefen som faktiskt i alla fall hade en utbildning ängnade sig åt att fodra hästarna?! Det hade väl ändå varit en mer lämplig sysselsättning för praktikanten.

Och ingen förvarning alls. Så sen dess har jag inte satt min fot där

Om det är så att du specifikt bokar privat-lektioner för en viss tränare så är det ju självklart den tränaren du ska få rida för också. Visst om det händer något precis innan som påverkar men när de vetat om det sedan dagen innan tycker jag i alla fall att de ska ringa dig och höra så det är okej. Som sagt så betalar du ju för dig. Tycker verkligen du ska stå på dig och säga exakt vad du tycker till din ridskola så de kan göra det annorlunda nästa gång något sådant här inträffar.

Ridskolan jag red på förut var också lite sådär. Där fick man ingen information utifall någon var sjuk utan bara rida för någon annan. Nu red jag inte så många privatlektioner då utan i grupp så det är ju inte direkt samma sak, men känner ändå igen mig i det du beskriver.

Nej. Så går det inte till på alla ridskolor. Jag har varit med om oaviserade byten av ridskolelärare när jag ridit i grupp på ridskola (ibland mindre lyckade byten, någon har fått rycka in) - men att det sker när man bokat privatlektion med en viss tränare har jag aldrig hört på de ställen jag tillbringat tid på (faktiskt ganska många.....).

Tyvärr är det ju ofta så med ridskolor - de har en strid ström av elever och det blir inte tillräckligt personligt. Ofta verkar det som att de tror att de gör en en tjänst genom att låta en rida:confused:

Speak your mind och säg vad du tycker! Klart du inte ska betala för det där. Så kanske de behandlar dig bättre i fortsättningen.

Det beror på vad som anges när du bokar lektioner, det brukar stå hur de gör vid ev frånvaro etc.

Dåligt værkligen! Det hade aldrig hænt privat att en vikarie dykt upp det hade ju bara inte gått.
Bara før du rider på ridskola ska det inte gå før sig hæller.

Førstår att det behøvs vikarie till hela ridgrupper ibland men æven då borde man kanske ge folk alternativ.

Många rider ju på ridskola bara før å få rida och blir besvikna om lectionen stælls in.. mens andra ær dær enbart før å læra sig något, kanske rider privat i tillægg och tycker det e bortkastat å slænga bort pengar på en lection som inte ger något.

Jag kænde mig altid blåst nær det var uteritt nær jag red på ridskola, betala 160 kr før å rida på ett led i en timme:mad:
Mens andra tyckte åå så hærligt å få rida ut.

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 290
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka