Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar.
Jag tycker det är så svårt det här med hur mycket man ska ta betalt och undrar om ni kan komma med lite tankar och åsikter.
Upplägg: alla 4 hästar går på lösdrift med ligghall som används flitigt. Rejäl skogshage.
Litet stall med tillgång till box samt uppbindning Jag fodrar alla mornar och kvällar( undantag jul och enstaka dagar sommar vid semester)
Jag har huvudansvaret även för lunchhö men då dem ofta rider på fm brukar dem luncha annars gör jag
Inget foder el spån ingår det köper vi in tillsammans.
Jag står för att belysning i stall ska fungera samt aggregat plus staket.
Ägarna till hästarna kommer ca 5 dagar i veckan. Jag kollar såklart noga till deras hästar dessa dagar men tar ej ut dem o borstar etc
Dem gör det som behövs när dem är här, packar hö, byter vatten samt mockar ligghall.
Fördelar: fantastiska ridvägar i skogen som aldrig tar slut
Rejäla hagar med kuperad terräng
Stor ligghall
Minus: geggigt vid öppning och några meter in.
Inget ridhus el paddock men 800 meter till båda som går att hyra på ridklubb.
Ej termobar
Ej värme i sadelkammaren
Betet räcker ej på sommaren så vi köper in hö för att stödfodra
Så vad tycker ni är rimligt att ta?
Jag tycker det är så svårt det här med hur mycket man ska ta betalt och undrar om ni kan komma med lite tankar och åsikter.
Upplägg: alla 4 hästar går på lösdrift med ligghall som används flitigt. Rejäl skogshage.
Litet stall med tillgång till box samt uppbindning Jag fodrar alla mornar och kvällar( undantag jul och enstaka dagar sommar vid semester)
Jag har huvudansvaret även för lunchhö men då dem ofta rider på fm brukar dem luncha annars gör jag
Inget foder el spån ingår det köper vi in tillsammans.
Jag står för att belysning i stall ska fungera samt aggregat plus staket.
Ägarna till hästarna kommer ca 5 dagar i veckan. Jag kollar såklart noga till deras hästar dessa dagar men tar ej ut dem o borstar etc
Dem gör det som behövs när dem är här, packar hö, byter vatten samt mockar ligghall.
Fördelar: fantastiska ridvägar i skogen som aldrig tar slut
Rejäla hagar med kuperad terräng
Stor ligghall
Minus: geggigt vid öppning och några meter in.
Inget ridhus el paddock men 800 meter till båda som går att hyra på ridklubb.
Ej termobar
Ej värme i sadelkammaren
Betet räcker ej på sommaren så vi köper in hö för att stödfodra
Så vad tycker ni är rimligt att ta?