Vad kan jag sätta upp som markerar privat mark/tomt?

Folk är generellt väldigt dåliga på att köra snöskoter, när det är lite snö blir det ännu mer panikartat, det verkar som de liksom bara hamnar vid husknuten. Har haft flera sådana de senaste dagarna som trots att jag stått ute och stirrat på dem bara tittat åt ett annat håll och kört precis vid vår husknut. Tänkte först att de skulle stanna och fråga något så här ungefär ”oj vi har kommit tokigt är det ok att vi passerar här” men nope 🤓

Förutom sågbockar så funkar även skidor, stick ner dem i snön som ett upp och nervänt V gärna flera på rad, blir ett portabelt staket

Folk är generellt väldigt dåliga på att köra snöskoter, när det är lite snö blir det ännu mer panikartat, det verkar som de liksom bara hamnar vid husknuten. Har haft flera sådana de senaste dagarna som trots att jag stått ute och stirrat på dem bara tittat åt ett annat håll och kört precis vid vår husknut. Tänkte först att de skulle stanna och fråga något så här ungefär ”oj vi har kommit tokigt är det ok att vi passerar här” men nope 🤓

Förutom sågbockar så funkar även skidor, stick ner dem i snön som ett upp och nervänt V gärna flera på rad, blir ett portabelt staket

Bra tips med skidor! Under påsken har det passerat sjukt mycket folk så dyra skidor vill jag inte ställa där, men vi har säkert sex par äldre trasiga träskidor som kom med stugan.

Vi har hängt en röd cykel och en grön potta i varsitt träd på var sida om infarten till min gård.
Det visar att någon bor på den vägen och att de är tämligen galna.
Jag lovar, det hjälpte.
Särskilt pottan.
Cykeln är bra då den är utrustad med reflexer.
Lätt att beskriva vägen blev det också.
"Sväng in mellan cykeln och pottan."
Alltså flt skratt emoji, men gillar ändå vägbeskrivningen 😄 och tanken bak.

Funderar också på.. huset i skogen hos mina farföräldrar, för länge sedan...om det fanns nån liknande, avskräckande anledning där, hos ena grannen, för det hängde massa gamla dockor i träden runt boningshuset O_o Vi ungdomar gick iaf inte i närheten av dom 😅🙈

Jag har plaststolar med tråd längs med vägen då grannen tyckte det var lämpligt att köra rakt över min blöta gräsmatta för att dumpa skräp på deras hårdgjorda yta än att behöva ratta lite extra.
Staketet åkte upp på kvällen när jag kom hem från jobbet och såg märkena vilket gjorde de ännu surare på mig (de har en konflikt sedan några år tillbaka, jag vet dock inte varför vi är osams 🤷‍♀️).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka