Vad kan han ha gjort?

Emuliiaa

Trådstartare
Tog in min häst igår, hade tänkt att rida. När jag stog och ryktade i gången såg jag att han hade något typ av sår :crazy:
Han verkade inte ha ont när jag kände och så, men jag red iaf inte. Smörjde med mjukgörande salva, vad kan han ha gjort?
Det finns ingen taggtråd i hagen.

Full.jpg

http://www.lunarstorm.se/2/082/08234409-417b-45bc-9f79-cfb9ae68ebe2/Full.jpg?0

Full.jpg

http://www.lunarstorm.se/2/3b7/3b76360e-0023-4745-a493-c261e19afbf4/Full.jpg?0

Sv: Vad kan han ha gjort?

Kliat sig mot en gren/träd eller så har någon annan häst "dragit" med tänderna utmed sidan???
Har ingen aning med är han inte öm på såret så kan du kanske rida med en fårskinnsvojlock om du har tillgång till en sådan eller gå ut och promenera. Det är faktiskt också väldigt mysigt. Synd att smultronen inte är mogna för att gå ut och gå med hästen och käka smultron:d är SOMMAR!!!

Han kan ju ha rivit sig på vad som helst egentligen. Ett träd där barken oturligt nog varit vass av ngn anledning skulle vara min första tanke om det inte fanns ngn bråte av ngt slag i hagen. Han kan ju ha blivit trängd/rädd och skavt emot när han skulle springa förbi.

Sålänge det läker och inte blir svullet så är det nog ingen fara. Men jag hade också undvikit att rida för mycket efter som att det ju fortfarande måste få läka klart, och skav från sadeln/skänkeln är onödigt och kan ju både göra ont till slut eller störa läkningan.

Har han inte ont kan du säkert rida litegrann dock. Det känner du ju själv. :) Svullnar det upp bör du inte rida tkr jag. Då kan det handla om en inflammation/infektion.

aa precis tack :)
tänkte rida lite barbacka i padocken idag, men bara känna lite på honom

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat