S
Showjumping
Igår när jag tog ut min häst i stallgången så lät det som att han gick lite ojämnt. Jag tog ut honom på stallbacken och lät mamma gå med honom medan jag kollade, han gick lite ojämnt/stelt i början men det lossnade efter kanske 10 steg..Åkte till hoppträningen och började rida fram, kände att han markerade ganska rejält på ett bakben. Han var även lite "hängig" och deppig hela dagen, han brukar vara en väldigt positiv häst men igår var han lite småsur hela tiden plus att han inte riktigt hade någon aptit (åt inte godis etc). Åkte hem igen och kylde benen med lera. Han var inte varm, ingen svullnad, ingen puls. Tempade inte då det inte går
Idag gick han i en liten sjukhage och jag kylde benen med vatten. Inte ett tecken på hälta? Kollade iofs bara i skritten men han gick helt rent (ska kolla traven imorgon om läget är oförändrat). Han var helt som vanligt i humöret, glad och positiv och han åt med stor aptit. Inte heller idag var han varm, svullen eller hade puls.
Vad kan ha hänt?
Idag gick han i en liten sjukhage och jag kylde benen med vatten. Inte ett tecken på hälta? Kollade iofs bara i skritten men han gick helt rent (ska kolla traven imorgon om läget är oförändrat). Han var helt som vanligt i humöret, glad och positiv och han åt med stor aptit. Inte heller idag var han varm, svullen eller hade puls.
Vad kan ha hänt?