Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nej, hästkatalogen är ganska långt ifrån komplett och säger inte allt om de olika stofamiljerna. Det är ett växande projekt på ideell basis - Rom byggdes ju som bekant inte på en dag heller. Jag vet faktiskt inte om någon webbsida som har mer komplett information om de svenska stofamiljerna heller om jag ska vara ärlig, men någon kanske kan tipsa om någon annan bättre sida. Annars är ju boken 'Våra stofamiljer' av Stig Facht från 1976 en mycket intressant bok för den som vill läsa mer sammanställd (om än inte uppdaterad) information om de första 45 stofamiljerna och Flyingefamiljerna. Men den kan vara lite klurig att få tag på. Och är det någon familjegren man är extra intresserad av finns det ju många mycket stamintresserade personer här på buke att fråga för att få mer komplett information...
Jag hade ett halvblodssto som kom ur stofamilj 36 och det jag vet om familjen är att Amuratha-familjen härstammar från ett hannoveranskt sto vid namn Amuratha. Hon importerades som treåring. Hon var ett förstklassigt sto med mycket god stamtavla. Familjen har procuderat flera svårklasshästar inom hoppning samt flertalet godkända hingstar, bland annat Double O Seven, Romario, Bartok, Raphaet, Falcon, Kadrilj, Händel, Fineman, Niger och Master.
Sedan bör man nog redigera/förtydliga listan över godkända hingstar från familjen lite. Romario som Stenmagi nämner är ingen godkänd hingst, utan hans reg. nummer har felaktigt lagts in som stamboksnummer i Hästkatalogen, vilket gjort att han listats bland de godkända hingstarna.
Hingstar godkända i Sverige:
Double O Seven 1084
Love to U to/Love 2 U 2 1030
Bartok 775
Kadrilj 573
Händel 507
Fineman 480
Raff 452
Niger 177
Master 160
USA, godkända i ASVHs dotterförening SWANA:
Raphaet CRB 9030
Falcon CRB 9017
Reipo CRB 9025
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.