vad kan detta vara??

G

gizzan

:confused: hej..upptäckte att min häst hade en knöl på insidan av ena frambenet..ca 2x2cm stenhård och verkar sitt på skelettet...det e alltså ingen svullnad och hon ömmar inte på det...vad e nu detta??

kan det vara överben??

Sv: vad kan detta vara??

Lite lite information om skadans placering, form och dylikt men det låter som ett överben. Sitter det inte i närheten av en sena, ligament eller dylikt och hästen inte lider torde det inte vara något att oroa sig över.

Samtala med din veterinär så kan de snabbt hjälpa dig!

Lycka till!

:p gissar oxå på att det e ett överben.. men du kan juh hålla koll på den så den inte växer eller att h*n börjar ömma..:p

Det låter som ett överben men se till att ta kontakt med veterinären,ibland så kan det bli så illa att det måste opereras bort.Det beror på hur stor benpålagringen är och om den fortfarande växer.Hoppar du mycket eller rider välldigt hårt,har hästen blivit skadad nyligen(sparkad el liknande).Allt har betydelse när det gäller en sådan skada,eftersom det ofta är en ren sress skada i skellettet på hästen så kan det behövas lugn och ro för att det ska läka:confused: :smirk: :smirk: Ring vet så kan han undersöka och ge bra råd.Kam till både dig och hästen Malin

Min häst har en liten, avlång knöl på insidan av sitt bakben, den är stenhård och ingen reaktion. Har varit där i flera år.
Är ett överben.

Liknande trådar

Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: jemeni
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 018
Senast: Fiorano
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 420
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar