Vad kan detta vara? *bilder*

M

Moja

Hejsan, Min pålle har haft en kal fläck under pannluggen ända sen i somras.
Jag trodde det skulle växa igen men det har inte gjort det.
Förut var det inte sårigt eller så, men nu har det börjat bli sårigt.
Kommer det kunna växa ut hår igen?
Vad ska jag göra för att de ska läka så fort som möjligt, det verkar ju som att han kliar sig där eftersom att det är sårigt, eller?
Jag har aldrig sett honom göra det.

Har lite bilder som jag tog idag!

Sv: Vad kan detta vara? *bilder*

Har vet tittat på det? Om det inte gett med sig på så lång tid skulle jag ta ut vet och ta skrap prov på det för för att få reda på vad det rör sig om.så att man sedan kan tillsätta rätt behandling.

e ingen expert men jag skulle tippa på svamp eller "pälsätare". prata m en vet. tycker jag...

Detta hade jag sprayat "Blå-spray" på. Infekterat hudparti där bakterierna frossar :d
Om det inte blir bättre av Blå-spray på en 7-10 dagar behövs antibiotika o kortison linement.

Blåspray finns lite överallt i hästbutiker, jag köpte dock min flaska på Citygross.

Kliar den sig mycke o även svans, kan det va löss.

jag har inte sett att han kliat sig, men han kan ju göra det i hagen!

Sådär brukar en av våra också få ibland. Fast i svansen. Brukar gå över när vi tvättar med jodopax och smörjer in.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
611
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 758
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben