Vad kan detta vara? *bild*

Banni

Trådstartare
Min tvååriga hund har fått en liten utväxt på örat. Googlat runt lite och ser att det finns något som kallas hudtagg/skintag, är det något som är vanligt?

Ska vaccinera honom om två veckor och tänkte då be vet kolla på det, han är inte allmänpåverkad på något sätt så det känns inte brådskande.

Såg den lilla utväxten först för typ 1 och en halv vecka sedan och den växer lite för varje dag.

Någon som vet vad det kan vara?

img_6975.jpg

Sv: Vad kan detta vara? *bild*

Det ser ut som en liten hudtumör. Jag skulle beställa tid snarast (eftersom du ser att den växer lite för varje dag) för att ta bort den och skicka på analys.

Den verkar sitta fast i huden och inte i "köttet" så att säga, tänkte därför att det kanske inte var en hudtumör.. Men jag kan ringa och höra med ett annat djursjukhus imorgon och se vad de tycker. Den går liksom att "lyfta" lite på, ungefär som när det sitter fast en fästing.

Jag tycker det ser ofarligt ut. Min hund har haft någon typ av vårta i ögonlocket, och den växte ut rätt plötsligt. Sen hängde den kvar i några månader innan den plötsligt ramlade av. Två gånger hade hon såna kring ögat, och nu har hon en mellan tån. Vet inte om det är en hudflik eller en vårta, men ofarlig är den.

Jag hade bara frågat vetten vid vaccineringen.

Liknande trådar

Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 275
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 417
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka