Vad kan det vara?

E

Elinsson

Har upptäckt att mina tre hästar fått som vita utslag i öronen. Är det någon som vet vad detta är och hur man får bort det? :confused:

Sv: Vad kan det vara?

När jag fick hem min häst från fodervärden så hade han just såna utslag, eller skorv som jag kallar det. Jag borstade rent och pillade bort med fingrarna så gick det bort. Hästens massör sa att det var just skorv och att det bara var att pilla bort. Jag vet inte varför han hade skorv, men det är nog ganska ofarligt.

//Reebok

Har upptäckt att mina tre hästar fått som vita utslag i öronen. Är det någon som vet vad detta är och hur man får bort det? :confused:

Det kan vara svamp, en häst i vårat stall har det. Har har blivit kollad och behandlad av veterinär. Det är dock ingen fara så länge det inte sprider sig ner i örat. Det smittar mellan hästarna, så tvätta händerna när du behandlat en "svamphäst"

om fläckarna är runda och platta är det troligtvis svamp. det är inte farligt för hästen och men går inte att bota.

Min ponny har ett sånt i ett av sina öron. Inga problem verkar det som. Jag har inte brytt mig så mycket om det.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: skogaliten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 264
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
593
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka