Vad kan det vara????

J

Jardina

Usch.
Hopptränade min ponny igår, det gick inte alls bra och vi fick avbryta.
Hon stannade hela tiden, något som hon aldrig gör annars.
Hon var upphetsad och trött och flåsade, fick ingen kontakt med henne.
Två dagar innan hade jag tränat dressyr och då gick hon superbra och var fräsch och fin, dagen innan hoppträningen fick hon vila.
Ponnyn har gått som ridskoleponny, hon trivdes inte och så köpte jag henne eftersom hon har varit min tävlingsponny.
För en vecka sedan flyttade vi ifrån ridskolan till ett litet privatstall.
Hon triv jättebra.
När jag hade avbrutit träningen gick vi igenom hagen med hennes gamla kompisar för att komma till transporten, hon brydde sig inte.
När vi kom hem så gjorde jag iordning henne och släppte ut henne i hagen för hon stod och gnäggade på sina nya kompisar.
Väl ute i hagen travade hon runt och såg pigg ut igen.
Nu till mina fråga, vad kan det vara?
Någon brist på vitamin eller liknande?
Ska man ta blodprov?
Låta hästen vila ett par dagar/ en vecka och sedan köra igång igen?
KAn det vara att hon verkligen inte ville tillbaka till ridskolan och då reagerade med att hetsa upp sig så enormt mycket?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp