Vad kan det vara?

E

et_flikkan

Idag när jag tog ut min häst ur hagen så såg jag att våran sommarbets häst Hensson halta,RIKTIGT ordentligt.Tar in min häst och tar med mig en grimma för att kolla igenom Hensson.Han kunde knappt stödja den högra frambenet och tog kortare steg med höger bak.Drog upp buken riktigt ordentligt,ja som sagt han hade jätte ont.Tittade igenom hela benet,kände på knät,kotan,hoven,inge puls i hoven och inge varm.Tröck på musklerna vid bogen och lite överallt.Reagerade inte.Inge sår nånstans på varken höger f eller vänster B.Inte tjock elr varmt i VB.Vad kan det vara?.Våran teori är att han kan ha gått omkull,för hans framben var liksom skrapat elr vad man nu kan säga.Nu står han inne i stallet,fick tvinga honom upp dit väldigt sakta då vi tror att det e nått riktigt allvarligt och vi vill inte att nån jagar honom i hagen.Så vad tror ni?

Sv: Vad kan det vara?

Om hästen inte kan stödja på benet kan det ivärsta fall var brott. Ring ägare och veterinär omgående!!!

Sv: Vad kan det vara?

Ägare kommer snart,det e ju inte vi som äger stallet och inte vi som hyr det heller,ägaren ville inte ta ut veterinären förens hon fick se honom vilket jag själv velat att nån gjorde,asså tagit ut veterinären.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka