Vad kan det vara?

M

Mifellen

Jag har en häst som verkar ha väldigt mycket slem någonstans, bihålorna? Ibland, ca 1ggr/dag "hostar" hon med näsan och det flyger ut massa vit slem. Det är inte riktigt som slem, det är som en blandning mellan slem och vatten. Och vitt är det. När hon hostar med näsan, hon gör det kanske en eller två gånger, sen är det bra. Men ibland får hon attacker och håller på ca 6-7 ggr. Vad kan det vara? Någon som vet? Jag börjar bli lite orolig. Hon har inte haft såhär förut, det började väldigt lugnt för kanske 2 månader sen med bara lite lite grann. Sen har det blivit LITE värre, inte alls mycket. Är det något att oroa sig för eller?

Tacksam för svar av sakkunniga personer!

Sv: Vad kan det vara?

Jag hade en häst som va pollen allergiker.
hans problem började i mars... sen hostade han kraftiga hostningar, men bara nån gång om dagen.
Han va även damm-allergiker.

Sv: Vad kan det vara?

Vitt "snor" tyder i regel på att dom har slem i lungorna.
Min pålla som har dammallergi får vitt "snor" i näsborrarna då hon frustar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar