Vad kan det vara??

Bison

Trådstartare
Har haft den nya hästen i ca en månad. För drygt en vecka sedan fick han ett lite sårpå utsidan av höger framben lite ovanför kotan, hanm blev ganska svullen i hela benet, på rek av veterinären tvättade jag såret och bandagerade, såret började läkas och svullnaden gick ner, nu går han utan bandage men benet är svullet på utsidan och han är lite varm, oroar mig för att det ska vara en senskada. Han är väöldigt pigg och framåt och använder sitt ben flitigt, han reagerar inte vid palpering. Men jag är ändå orolig. Han har inte gått hårt så han borde inte kunnat skada senan men jag vet inte :confused:

Sv: Vad kan det vara??

Svullnaden beror sannolikt på att såret ännu inte är helt läkt. Hästar är väldigt känsliga för sår på benen. Kan ta några veckor innan svullnaden är borta.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 433
Senast: Robina
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka