Mitt 6 åriga sto har betett sig lite märkligt. I lördags kväll trodde jag hon hade fått kolik. Hon var orolig när jag tog in henne i boxen slog med huvudet blängde bakåt och stampade med både fram och bakhovar. Jag gav henne vatten som hon drack men hon ville inte äta hö. Stod mest och hängde. Hon hade ej feber eller förhöjd puls, tydliga magljud med. hade ridit henne tidigare på dagen och då var hon pigg. Jag promenerade med henne i omgångar och hon bajsade. Sedan avtog oroligheten och hon började äta. Efter det har hon varit som vanligt. Igår hade hon inte ätit sitt hö i hagen (hon har även matvägrat i hagen lite innan men aldrig i boxen, höet är alltid uppätet på morgonen). Jag red henne och hon var pigg och glad. I boxen åt hon sitt hösilage ca 1 kg, men torrhöet ville hon inte ha. Hon var lite orolig och stampade med benen och slog med svansen. men var pigg och vaken.
Det känns konstigt, hon verkar pigg, dricker, bajsar ok m.m. Men uppenbarligen är hon irriterad eller stör sig på ngt. Hon hade för en tid sedan kraftig livmoderinflammation och har haft problem med lös mage, men inget man märkt av nu på flera månader. Hon är behandlad för detta, men friskförklarad sen slutet av oktober.
Vad tror ni? vad kan det vara? tips, råd någon?
Det känns konstigt, hon verkar pigg, dricker, bajsar ok m.m. Men uppenbarligen är hon irriterad eller stör sig på ngt. Hon hade för en tid sedan kraftig livmoderinflammation och har haft problem med lös mage, men inget man märkt av nu på flera månader. Hon är behandlad för detta, men friskförklarad sen slutet av oktober.
Vad tror ni? vad kan det vara? tips, råd någon?