Vad kan det vara för skada?

A

ArEE

Min häst hemma var i dag väldigt halt när vi skulle ta ut den. Han har vilat i ungefär en vecka för att han hade tappat en sko, fick en sko i fredags och reds efter de och kändes då super fin. Fick vila dagen efter för vi var på tävling med andra hästen och märkte inget när vi tog in honom från hagen. Så alltså idag morse var han jätte halt. Han är inte varm, verkar inte ömma på ngn sena eller liknande, låter ju precis som han har blivit sömstucken men det är bara det att det är det andra frambenet han har ont i. Han avlastar även de benet så mycket han kan. Vi kylde benet ngn gång på dan och har även lindat med back on track men det verkar inte bli bättre. Vad tror ni att det skulle kunna kan vara för ngt?

Sv: Vad kan det vara för skada?

Kan ju wara en howböld. Eller i princip wadsomhelst... Ta ut howslagare så får han eller hon kolla. Hittas inget och hästen är fortsatt halt är det nog dags för weterinär.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 256
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka