När jag hade sådana anfall som mest lärde jag mig känna igen smärtorna precis i början och kunde då fort som tusan ta två Alvedon och en Diklofenak, ibland två Diklofenak. På så vis lindrades anfallet en hel del. Visst fick jag fortfarande väldigt ont, men det är ju rena rama lyxen att få så "lite" ont att man fortfarande kan sitta och titta på film eller prata med familjen, trots kraftig smärta, jämfört med den där akuta jävliga smärtan som tar bort all vett och sans och liv hos en.
När jag inte har hunnit i tid eller som nu när jag inte har anfallen lika ofta så får jag sådan kraftig smärta att jag inte kan göra något alls. Då tar jag värktabletterna för att korta anfallet så gott det går och så står jag som en gravid framåt lutad med händerna vilande mot köksbordet, huvudet lutat mot dem, och vaggar sida till sida, Andas in genom näsan och ut genom munnen och tänker enbart på att andas lugnt och metodiskt. Jag kan inte prata, inte sitta stilla, inte gå upprätt, inte ligga, bara stå så och vagga och tänka på hur jag andas. Inte förrän den mest akuta smärtan släpper lite kan jag vandra omkring, med huvudet nerböjt och kroppen lite framåtlutad, absolut inte röra vid magen alls. Inte vara i stillhet för det triggar.
Hade ett anfall för några dagar sedan och dagen efter ett till. Det är baskemig ingen höjdare alls!
Jag hoppas verkligen att du får hjälp med ditt, det är inget kul alls att ha, och roligare kan man ha av sin tid kan jag tycka!