Vad kan det här va för märke???

Sv: Vad kan det här va för märke???

om jag säger såhär, jag skulle aldrig betala 7000 för den.
om det inte finns någon märkning på den så är det nog tvivelaktigt att det är någon märkessadel.
jag skulle fortsätta leta!

/ jeanette

Detta är definitivt inte en kvalitésadel.
Ett stort varningstecken är hur stiglädrerna är fästa :crazy:
Du kan få en mycket bättre sadel för det priset!

Ok. Tyckte också priset var lite högt med tanke på att säljaren inte vet märke eller storlek på den.
Jag har tänkt ha den som inridningssadel och så länge sadeln passar hästen spelar det ju egentligen ingen roll vad det är för kvalite då jag kommer köpa bättre sadel senare.

Men just för att priset är högt tror man ju att det är av bra kvalite...

Kan ju inte pruta ner den 4-5000...eller?

Jag tänkte bjuda 5 men det kanske är för mkt ändå...

jag skulle aldrig ens betala 1000kr för den där sadeln som du visade i första inlägget. om du köper den för 5 papp så har den där säljaren tjänat en bra hacka antagligen... ;)

och sadel två, varför betala en massa tusen för en sadel utan märke där du inte vet hur kvaliteten är och där värdet på den om du skulle sälja är näst intill obefintligt?

du kan få en helt okej märkessadel av god kvalitet för de pengarna. sök på gamla trådar här i w-forumet så hittar du flera trådar där bra märken och tänkvärda detaljer står skrivna! :)

Jag letar febrilt men sadeln måste finnas inom rimligt avstånd så jag kan se sadeln innan jag köper den. Och jag har bara 5-6 tusen att röra mig med och de flesta beg. märkessadlarna ligger ju på 10-15 tusen...

Det där är en B-sadel det är ett märke som heter Mexico nr 000 ,har jag för mig och max två tusen är den värd.
Ska se om jag hittar deras hemsida
http://www.safe-to-buy-online.com/44/HTS30.html
Jag hittade lite av deras sadlar ialla fall.
Jag såg en sådan sadel för 10 000:- Jag höll på och trilla av stolen :eek:, sedan sänkte hon den varje dag, undra om det är samma nu, den låg som billigast på 5000:-?
Den andra kan jag inte säga något om , bilden är dålig, men den ser tvåfärgad ut , ring och be dem leta över och under lädret efter nr och kolla sedan upp den på nätet...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025