Vad jobbar ni med

amandacarlsson

Trådstartare
Tycker det är så intressant att läsa om vad folk kan ha för olika yrken och varför dom valt det, att det även är hästmänniskor kanske spelar in på vad man vill jobba med?
Berätta hör ni! :)

Jag själv är jobbsökande då jag precis lämnat gymnasiet så mitt är inte så intressant :wtf:
 
Jag jobbar extra som växeltelefonist på ett taxibolag (mest nätter, de betalar helt ok för inte så jättemycket jobb....:o)
Har jobbat inom taxi sen jag slutade gymnasiet till och från, mer eller mindre.

Pluggar till husdjursagronom för att jobba med det resten av livet :love:
Många hästtjejer i min klass och djurintresset spelar definitivt in i mitt val av blivande yrke.
 
Jobbar som undersköterska i hemtjänsten, jobbar både dag - och kvällstid.
Kan alltid ta hand om hästen före/efter jobbet.
Stor fördel på vintern när det blir mörkt tidigt är att jag kan rida på fm om jag jobbar kväll.
Stor nackdel är att jag har dubbeldelade turer (10,5 h) per dag, då hinner jag inte göra så mycket på rasten då jag har lite restid.
 
Jag jobbar extra som växeltelefonist på ett taxibolag (mest nätter, de betalar helt ok för inte så jättemycket jobb....:o)
Har jobbat inom taxi sen jag slutade gymnasiet till och från, mer eller mindre.

Pluggar till husdjursagronom för att jobba med det resten av livet :love:
Många hästtjejer i min klass och djurintresset spelar definitivt in i mitt val av blivande yrke.

Åh! I Uppsala? Min syster tog examen från den utbildningen förra året !:)
 
Jag jobbar som drifttekniker inom kraftvärmeproduktion, tidigare på ett av de större verken vi har i landet men nu har jag bytt till ett mindre i en småstad.