Jobbar som lastbilschaufför, varför jag kom in på det vet jag inte riktigt. Halkade väl egentligen in på ett bananskal. Har en bakgrund där jag läste Estetisk bild och form på gymnasiet och sedan grafisk design och webbutveckling på högskolan, fick jobb via ett bemanningsföretag på ett tryckeri. Tanken var att det var en rekryterings inhyrning, men det visade sig inte så vara, företaget sa att det gick så dåligt att de inte kunde ha mig kvar när mitt kontrakt löpte ut, men det var bullshit för en månad innan jag slutade så hade de hyrt in en annan som skulle göra mitt jobb.
Varken jag eller mitt bemanningsföretag tyckte om det där och jag fick så mycket skit sista veckorna trots att jag utförde arbetsuppgifter på exakt samma sätt som tidigare och som jag dessutom hade fått beröm för. Gissningsvis var det för att sätta mig på plats för att de visste att de hade gjort fel som tagit in en annan som skulle ersätta mig.
Nåväl, sen efter det så var det ut på arbetsmarknaden igen och den fanns inte direkt några jobb att söka. Hittade då en komvux utbildning för lastbilskort och tänkte att jag kunde ansöka, mest var det ett rätt fult motiv egentligen när jag tänker efter. Jag var ute efter att få E-kortet betalt om jag blev antagen, vilket jag blev.
Första körlektionen och jag tyckte det var roligt att köra, tänkte att jag kan åtminstone ge det en chans. Första praktiken och jag hamnade hos en sån underbar handledare som fick mig att känna att "ja, det här vill jag jobba med". Så jag fullföljde utbildningen och körde upp för CE den 12-12-11, sen fanns det inga jobb.
Då som vanligt vill de att man ska vara nyutbildad med massa års erfarenheter. Så fick tag på ett jobb via ett bemanningsföretag igen, trivdes inte så bra med cheferna eller arbetsuppgifterna, men arbetskollegorna var väldigt bra. Så jag började seriöst leta efter ett lastbilsjobb, mot slutet var jag så desperat att komma ifrån det där företaget (vi var bara säsongsanställda och inte ens säkert vi skulle få va kvar efter semestern), så när jag fick ett sommarjobb på ett åkeri nappade jag direkt.
Sen har det rullat på, sommarjobb för att övergå till timanställd och sen provanställd och numera tillsvidare anställd. Jag trivs väldigt bra än så länge och ångrar inte mitt val det minsta.
Det är så kul att rulla in på industrier och företag och prata med trevliga truckchaufförer och dela leenden osv. Det passar mig som handen i handsken. Har kört i över 1 år nu och det är så roligt att ingen dag är den andra lik.