Vad innehåller slem?

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Dagens diskussion och fundering här: Vad innehåller slem? Vi har googlat utan resultat, så nu vänder jag mig till Buke för information, tankar och reflektioner! :D

Vad jag vet, mer eller mindre döda vita blodkroppar som tagit hand om vad än som irriterat lungor/luftrör tillräckligt mycket för att sätta in försvarsstyrkan, om vi snackar slem som man hostar/harklar upp.
Det var lite det vi tänkte, att det borde vara vita blodkroppar inblandat.

Det var lite det vi tänkte, att det borde vara vita blodkroppar inblandat.
Om det är vita blodkroppar i, så är det var. Slem är ju kroppens mjukgörare/glidmedel, och det finns i lite olika varianter. Slemhinnor skyddas av det, och det finns mellan organ i exempelvis bukhålan, så att ingen friktion ska uppstå.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Foder & Strö Hej Buke! Jag har lite funderingar kring min fjordhästs foderstat och tänkte att jag kanske kunde få lite input. I dagsläget får hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 662
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 088
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar