Vad innebär regional, lokal, elit hopptävlingar, ?

E

Eliin_

Hur vet man vad regional,lokal och elit tävlingar betyder? krävs de nått speciellt av ryttaren och hästen ex. ponny licens ryttare licens grönt kort?
Förrästen är roslagscupen en lag tävling, hur startar man ett lag om man någon gång vill vara med och tävla lag tävlingar?
hur vet man villken ridklubb man tävlar för på ex. klubbtävlingar?
// elin:)

Sv: Vad innebär regional, lokal, elit hopptävlingar, ?

det står i propositionen vilken sorts tävling det är. Lokal är lättare än regional, nationell är lite svårare ändå, och sen kommer elit o internationell.
För att få starta lokal krävs bara grönt kort och lokal ryttarlicens. För att få starta högre tävlingar måste man ha en junior/seniorlicens och häst/ponnylicens.
För ponny krävs även giltigt mätintyg för alla tävlingar.

Roslagscupen har jag ingen koll på.

Det är precis som Owes matte säger :)
Fast glöm inte att man måste ha vaccinationsintyg på att man regelbundet vaccinerat mot hästinfluensa och stelkramp (inte säker på om man måste vacc. mot stelkramp :crazy: )

just ja :p

Vacc för influensa är det, stelkramp är frivilligt. (men ganska smart att ha :crazy: )

Börja med att ta grönt kort så får du säkert svar på många av dina frågor.

någon som har någon aning om hur man blir med i os, em, vm m.m?

För att få tävla på de större tävlingarna utomlands och för att få tävla EM o.s.v. är det det genom bra resultat och sedan att få förbundet att intressera sig fö en då det är dem som skickar ut en till de större tävlingarna. Det är iallefall ett sätt finns säkert fler.
Man kan kvala till tävlingarna...
allt står säkert i TR, eller är det någon annan som vet något mer?

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 131
Senast: Unafraid
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
923
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar