Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det innebär inget alls för mig. Inget kyrkogårdsbesök eller annat. Har aldrig haft den traditionen.Ja, besöker ni kyrkogårdar eller minneslunder under Alla Helgonahelgen? Varför, varför inte?
Förvisso kan jag (och gör) tända ljus på graven vid andra tidpunkter på året men vid allahelgon när så många ljus är tända samtidigt gör det så otroligt vackert och lite speciellt. Lite mer helt enkelt.Ja jag besöker min mammas grav. På något sätt känns mamma mindre borta om jag rent fysiskt gör en handling för att minnas henne. Dvs tänder ett ljus istället för att bara tänka på henne. Att genom att det brinner ljus vid graven visa att hon fortfarande är levande i någons minne. Och så länge någon kommer ihåg henne så är hon inte riktigt borta än.
Jag uppfattar ingen social press alls. Man kan göra det om man vill, eller låta bli. Ingen höjer ett ögonbryn för det.Hur stor är egentligen den sociala pressen att gå?
Visste inte ens att den pressen existerade.Hur stor är egentligen den sociala pressen att gå?
Vilken underbart brutal formulering!Inget. Ser inte nedgrävda kroppar som ett bra sätt att minnas de som inte finns längre.
Inte jag heller, jag bär minnena inom mig och behöver inte platsen att gå till. Självklart ska de avlidnas kroppar hanteras respektfullt men sen ser jag ingen anledning att besöka graven - de är ju inte kvar där.Inget. Ser inte nedgrävda kroppar som ett bra sätt att minnas de som inte finns längre.