Vad ingår i skolorna?

finapina

Trådstartare
Hej , jag är lite rostig inom hästvärlden. Tänkte fråga 3 frågor.
!1. Vad ingår i "skolorna" om det t.ex står att en häst kan alla skolorna?
2. Om man börjat med öppna/ sluta- övningar, på vilken nivå befinner man sig då i sin ridning?
3. Hur långt är de flesta ridskolehästarna skolade? (Alltså genomsnittsnivån)Brukar stora hästar skolas lhögre än ponnyer?
Nyfiken....

Sv: Vad ingår i skolorna?

1. Skolorna är: öppna, sluta, förvänd sluta och diagonalsluta. De kan ridas i både skritt, trav och galopp.
2. Medelsvår, ungefär. Inom akademisk ridkonst börjar man med skolorna tidigare.
3. På min gamla ridskola gick alla de stora hästarna LA dressyr utan problem. På lektionerna tränade vi på msv-rörelser som t ex skolor och galoppombyten.
Ponnyerna var inte alls så skolade.

Sv: Vad ingår i skolorna?

Tänkte bara lägga till på fråga 3.

Det skiljer ju otroligt mycket mellan olika ridskolor. Men på en seriös ridskola tycker jag att alla (förutom de som är unga/nyinköpta/på väg in i verksamheten förstås) ska vara utbildade nog för att gå LB/LA dressyr. Men så ser det tyvärr inte ut överallt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
323
Senast: Cactus
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka