Vad ingår i fälttävlanskortet?

K

Kendy

Jag är mycket intresserad angående detta. Är det liknande gröna kortet som gäller? och hur långt tid tar det att gå kursen?
Tacksam för svar

Sv: Vad ingår i fälttävlanskortet?

Mitt FT-kort är bara ett tillägg på mitt vanliga gröna kort. Jag hoppade först terräng för Lars Christensson ungefär 1h, med ungefär 8 hinder i följd, sedan skrev jag ett prov med frågor om tävlingsregler etc. Det gick på en eftermiddag och var ganska smärtfritt bortsett från träningsvärken dagen efter ;)

Jag var på ett FT läger (weekendkurs) och hade tillochmed aldrig ridit FT nån gång innan, vi hade en teorilektion bara, sen på sista (3:dje) dan så skrev vi teorin, red temporidning och sen hoppade vi en liten terrängbana på slutet av lektionen.. vi hade som en tävling den dagen med dressyr och hoppning med också men det var det enda vi behövde göra, sen fick man (om man klarat det) ett litet klistermärke som det stog F på och tränarens underskrift som man klistrade på på sitt gröna kort.

Hör med din klubb/tränare (om dom har FT bana) och kolla om dom har någon dag för korttagning eller om du kan få skriva teorin någon gång och kanske hoppa banan på en träning etc.

Lycka till!!:):):D

Jag var på ett FT läger (weekendkurs) och hade tillochmed aldrig ridit FT nån gång innan, vi hade en teorilektion bara, sen på sista (3:dje) dan så skrev vi teorin, red temporidning och sen hoppade vi en liten terrängbana på slutet av lektionen.. vi hade som en tävling den dagen med dressyr och hoppning med också men det var det enda vi behövde göra, sen fick man (om man klarat det) ett litet klistermärke som det stog F på och tränarens underskrift som man klistrade på på sitt gröna kort.

Hör med din klubb/tränare (om dom har FT bana) och kolla om dom har någon dag för korttagning eller om du kan få skriva teorin någon gång och kanske hoppa banan på en träning etc.

Lycka till!!:):):D

Tränarens underskrift? Var på gröna kortet får den plats undrar jag? Jag menar, det finns ju redan en underskrift där, från den som gav dig gröna kortet.... :confused:

Red ni ingen temporidning??? :eek:
M S menar nog signatur och datum på klistermärket som tränaren skall signera

Men, måste fråga, SKA det finnas signatur och datum på klistermärket? Det fick inte jag nån, gäller inte mitt ft-kort då?!:eek:

Men, måste fråga, SKA det finnas signatur och datum på klistermärket? Det fick inte jag nån, gäller inte mitt ft-kort då?!:eek:

Nej dom måste ha fått det om bakfoten. Klistermärket är ju löjligt litet, där får det inte plats med någon signatur.
Du kan vara lugn, du behöver bara klistermärket..

Nej dom måste ha fått det om bakfoten. Klistermärket är ju löjligt litet, där får det inte plats med någon signatur.

Jag har fått signatur på båda mina klistermärken.
Får man inte det så kan man ju lika gärna göra ett eget (fast kan man iofs ändå..)

skönt att höra, blev änna förtvivlad där ett tag! Är ju fortfarande gröngöling på området :smirk:

Inte om bakfoten :cool: men info till tränarna var inte glasklar från början utan många hann klistra innan de visste, men märket är säkert giltigt ändå
Man får skriva löjligt litet för att få plats ;)

Jag har heller inte ngn signatur, men självklart är det gilltigt. När tränaren har utfärdat ett F-kort så rapporterar hon/han till förbundet så om tävlingsarrangören är osäker på om det är giltigt är det ju bara att de pratar med dem =)

Uräkta om jag lånar tråden lite ..

När man tar FT kortet är det ju Tempo ridning med, i vilket tempo ska man rida i (Med D-ponny) ? ;)

*knapplån*

På min tid när jag tävlade ft så behövdes inte ftkort. Inte heller när de "behövdes" ftkort behövde vi som hade dokumenterad "genomförd fälttävlansklass" något kort... Detta var 2000, sen dess har jag inte tävlat ft, måste jag ha ft kort nu ? Har kvar dokumenten ang mina genomförda 3 debutantklasser under år 2000...

Liknande trådar

Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 871
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
5 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat