K
Kendy
Jag är mycket intresserad angående detta. Är det liknande gröna kortet som gäller? och hur långt tid tar det att gå kursen?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var på ett FT läger (weekendkurs) och hade tillochmed aldrig ridit FT nån gång innan, vi hade en teorilektion bara, sen på sista (3je) dan så skrev vi teorin, red temporidning och sen hoppade vi en liten terrängbana på slutet av lektionen.. vi hade som en tävling den dagen med dressyr och hoppning med också men det var det enda vi behövde göra, sen fick man (om man klarat det) ett litet klistermärke som det stog F på och tränarens underskrift som man klistrade på på sitt gröna kort.
Hör med din klubb/tränare (om dom har FT bana) och kolla om dom har någon dag för korttagning eller om du kan få skriva teorin någon gång och kanske hoppa banan på en träning etc.
Lycka till!!
Men, måste fråga, SKA det finnas signatur och datum på klistermärket? Det fick inte jag nån, gäller inte mitt ft-kort då?!
Nej dom måste ha fått det om bakfoten. Klistermärket är ju löjligt litet, där får det inte plats med någon signatur.
Du kan vara lugn, du behöver bara klistermärket..
Nej dom måste ha fått det om bakfoten. Klistermärket är ju löjligt litet, där får det inte plats med någon signatur.
Du kan vara lugn, du behöver bara klistermärket..