Vad i helsike var det hon sprang efter??

Sv: Vad i helsike var det hon sprang efter??

Det kanske var en förrymd blåräv? Du vet pälsfarms-räv? Min kompis hade en sån hemma som tamdjur, som en hund typ, o den var stor den, typ som en eurasier minst....

Blårävarna jag träffat har INTE varit stora. De har varit som rödrävarna även i vinterpäls.

Har bara träffat denna enda som hon hade hemma, o han var stor... sen vet jag inte hur stora dom är annars...

nja, ett ensamt vildsvin borde ju gå undan för en schäfer, iaf om det var lite yngre. Har ni ingen snö så du kan kolla spåren efter det då? :idea:

Jag sa ju det!!!!!

Hörde det på nyheterna i morse och tänkte direkt på GA!

Klart det va den, så sälj nu storyn till tidningen ;)

//E

Citat:
"Idag upptäckte min tik något djur i skogen som hon satte fart efter. Jag höll precis på att värma en av tassarna på hanen och stod med ryggen emot henne.
När jag vänder mig om ser jag tiken ca 100 m uppför en sluttning......"

Whoooops!!!!!!!!! Nu faller det fjädrar från ängeln:angel: :angel:

Du har ju alltid hävdat att dina hundar alltid stod under 1000% koll. Du och dina hundar var ofelbara och behöver inga koppel enligt tidgare trådar.
Den här gången var det ett större okänt(???) djur.
Vad har det varit för djur tidigare under yngelperioden ????
Ett ögonblicks ouppmärksamhet och så är skadan skedd.

Jag hoppas att du lärde dig någonting i alla fall.

Dock kom ju hunden så fort hon kallade...

Sånt här är så onödigt *suck*

//E

Pangare skrev:
Citat:
"Idag upptäckte min tik något djur i skogen som hon satte fart efter. Jag höll precis på att värma en av tassarna på hanen och stod med ryggen emot henne.
När jag vänder mig om ser jag tiken ca 100 m uppför en sluttning......"

Du har ju alltid hävdat att dina hundar alltid stod under 1000% koll. Du och dina hundar var ofelbara och behöver inga koppel enligt tidgare trådar.
Den här gången var det ett större okänt(???) djur.
Ett ögonblicks ouppmärksamhet och så är skadan skedd.

Jag hoppas att du lärde dig någonting i alla fall.

Ja, jag har alltid sagt att mina hundar har varit helt 100% vad gäller att dra iväg. Hanen är det fortfaranade så Du behöver inte skriva hundar. :smirk: Tiken har under alla år varit 100%, kan inte bli annat när hon aldrig dragit.

Har aldrig skrivit att de är ofelbara. Däremot har det än så länge varit ofelbara vad gäller att dra iväg. Återigen, hanen är det fortfarande.

Jag har även skrivit att jag kan kalla in mina hundar även på 100 m håll. Vilket jag bevisade denna gång. Visst jag var ouppmärksam, men någon skada har inte skett.

Vad menar Du?

Kul att jag kunde glädja Din dag, visste inte att skadeglädje roade folk. :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Nu blev jag ju verkligen nyfiken. Bor ju inte långt därifrån heller.

Det kanske faktiskt var en varg. För jag kände inte alls igen tikens beteende. Hon sprang ju inte i full fart utan i halvfart efter detta djur. Och just att djuret stannade direkt i samma sek som jag kallade in henne. Skumt.

Ah, tänk om jag kommit tidigare, då kanske man hade hunnit se lite bättre av vad det var. Synd att jag inte tänkte på att kolla spår. :mad:

Och jag som blev imponerad att hunden vände på en femöring när hon ropade. Min yngsta hade kanske gjort det, men inte de andra om de skulle hunnit dra i väg.

Mindre skoj kan jag lova.Här har åtta hundar blivt uppätna av varg.Var av ett flertal inte befunnit sig mer än ett hundratal meter från människor.

Jag tror det benhårt *hi hi*

Angående att vända på en 5 öring om de stuckit iväg. Jag tror faktiskt inte att mina hade tordats springa och vara så långt borta efter nått läskigt :eek: Min yngre hund skrämde igång ett par Rå i vintras. Hon var kanske 30 meter från mig och Rådjuren kanske... 50 meter från henne. När de började att röra på sig så kom hon tillbaka till mig i full fart med klapprande hjärta *hi hi* Den andra fegisen ställer sig bara och skäller på allt hon blir rädd för och så tittar hon bakåt på mig för att kolla om jag är med :smirk:

Är det vargen eller hundarna som var 100 meter från människorna?
Är det hundarna så får man väl hålla reda på sin hund. Och är det vargen så vad?
Många tror en varg förföljer en människa bara för man ser dom flera ggr kanske under en kort stund. Men en varg följer med för bara se vad ni gör på deras revir. När man försvinner ur deras revis, så följer de inte efter längre.

Jag blir så trött på alla (menar inte dig), som gnäller på att vargar river hundar mm. Men skulle jag få varg hit, då får jag väl helt enkelt se till att han ordentlig koll på mina hundar.
Det finns mer björn i Sverige och människor har blivit dödade, men då gnälls det inte. kan det bero på att björnen inte tar lika mycket vilt som vargen gör. Jägarna vill ha viltet för sig själva.

För att inte snacka om hur många vildsvin som skadar hundar allvarligt varje år...

//E

Fy... Var i Småland förra året och strax innan vi kom dit så hade en bil smällt in i en flock med 20-30 vildsvin i området. Då höll vi hundarna kort, var ju livrädd för att det skulle finnas skadade och arga vildsvin *huga*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 487
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 086
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar