Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör som mig? ta en okänd låda och värm.
Min var visst ris med kycklinggryta och löjligt mycket champinjoner. Riktigt gott fast jag själv lagat det och jag är garanterat inte någon mästerkock eller så var jag bara hungrig.
hade jag inte hittat den hade det blivit te och på sin höjd varm macka men antagligen knäckemacka med onödigt mycket ost på :o

Haha det här låter som om det var jag! :laugh:

Åkte till stallet och tog en lång skrittur på fina hästen i solnedgången med vovvan som sällskap. Helt underbart! :love:
Har även bokat in en träff med min vän massören på onsdag. Jag är faktiskt värd det efter allt slit :o och min kropp behöver det absolut :angel: och så har hon fortfarande kvar valparna och valpmys är farligt bra för själen :)
Nu sitter jag och kollar världscupen och lider med mina stackars katter som röjer hej vilt här hemma :o eftersom dom har fått husarrest tills vi flyttar om två veckor. Dom är inte nöjda med mattes beslut, men av säkerhetsskäl vågar jag faktiskt inte släppa ut dom. Jag står garanterat på deras minuslista just nu :(
5 dagar kvar till kontraktsskrivning :up:

Senast ändrad:
Är på jobbet. Motivationen peakar verkligen ikväll. Eller inte :meh:
Väntar spänt på att få höra av vännen, och höra vad det blir av pizzeria jobbet. Vi pratade lite snabbt igår och då var han inte särskilt sugen att fortsätta, han är orolig att han bara ska bli erbjuden typ 5000 kr i månaden och att det blir 5 x 12 timmars veckor. Försöka lugna honom att det borde inte bli så lite pengar, nog för att han inte har uppehållstillstånd än men skälig lön borde det vara ändå. Försökte även peppa honom att även om han tycker lönen blir för lite, låt säga 7000 kr, så borde han ta jobbet, åtminstone bara för att få lite chash i fickan, 7000 är liksom bättre än 700 som han får när han bor på asylboende :meh: Han behöver ju inte stanna för alltid liksom. Men men, får se vad dom kom fram till sen. Är ju 40 min kvar av hans arbetspass idag.
Men det är väldigt viktigt att han får arbetstillstånd med.

Åkte till stallet och tog en lång skrittur på fina hästen i solnedgången med vovvan som sällskap. Helt underbart! :love:
Har även bokat in en träff med min vän massören på onsdag. Jag är faktiskt värd det efter allt slit :o och min kropp behöver det absolut :angel: och så har hon fortfarande kvar valparna och valpmys är farligt bra för själen :)
Nu sitter jag och kollar världscupen och lider med mina stackars katter som röjer hej vilt här hemma :o eftersom dom har fått husarrest tills vi flyttar om två veckor. Dom är inte nöjda med mattes beslut, men av säkerhetsskäl vågar jag faktiskt inte släppa ut dom. Jag står garanterat på deras minuslista just nu :(
5 dagar kvar till kontraktsskrivning :up:
Varför vågar du inte släppa ut dom??

Ska lägga mig i sängen och kolla på lite mer hoppning. Imorgon jobb 7.30-18, innebandy därefter och slutligen stallet. Lär komma hem vid 21.30-tiden. Lång dag alltså :p

Tittar på världscupsfinalen, samtidigt som jag sitter och surfar på buke. Spenderade ett par timmar i telefon med en av mina bästa vänner som bröt upp med killen hon varit ihop med sen oktober. Ett mycket märkligt avslut efter mycket märkliga veckor.

Hur svårt ska det vara att bara säga sanningen till människor? Fattar inte varför människor tycker att det är så svårt att kommunicera. Det är ju enormt mycket enklare att säga hur man känner och tycker än att hitta på någonting annat.

Hur svårt ska det vara att prata ordentligt och kommunicera liksom??

Tittar på världscupsfinalen, samtidigt som jag sitter och surfar på buke. Spenderade ett par timmar i telefon med en av mina bästa vänner som bröt upp med killen hon varit ihop med sen oktober. Ett mycket märkligt avslut efter mycket märkliga veckor.

Hur svårt ska det vara att bara säga sanningen till människor? Fattar inte varför människor tycker att det är så svårt att kommunicera. Det är ju enormt mycket enklare att säga hur man känner och tycker än att hitta på någonting annat.

Hur svårt ska det vara att prata ordentligt och kommunicera liksom??
Usch låter inget vidare alls, hoppas vännen mår okej.
Uppbenbarligen är det tydligen svårt med sanning och kommunikation för en del blää och fyy :crazy:

Usch låter inget vidare alls, hoppas vännen mår okej.
Hon mår inte alls bra. Det svänger mellan att vara fly förbannad och att gråta floder och vara riktigt ledsen. Det finns omständigheter som gör att hon känner sig totalt utnyttjad, men också hur förvirrad som helst med dubbla budskap och dålig kommunikation.

Men jag ser dålig kommunikation som ett svar och som kommunikation. Man vill ju inte vara ihop med någon som inte kan prata, eller en person som ger dubbla budskap, eller en person som reagerar helt konstigt på saker. Då får man ju vara en större människa själv och inse att man inte ska rädda personen eller jobba med kommunikationen, utan man får släppa det och acceptera att han inte var rätt för henne, då han inte ens kunde prata ordentligt och säga sanningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka