Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på jobbet. Motivationen peakar verkligen ikväll. Eller inte :meh:
Väntar spänt på att få höra av vännen, och höra vad det blir av pizzeria jobbet. Vi pratade lite snabbt igår och då var han inte särskilt sugen att fortsätta, han är orolig att han bara ska bli erbjuden typ 5000 kr i månaden och att det blir 5 x 12 timmars veckor. Försöka lugna honom att det borde inte bli så lite pengar, nog för att han inte har uppehållstillstånd än men skälig lön borde det vara ändå. Försökte även peppa honom att även om han tycker lönen blir för lite, låt säga 7000 kr, så borde han ta jobbet, åtminstone bara för att få lite chash i fickan, 7000 är liksom bättre än 700 som han får när han bor på asylboende :meh: Han behöver ju inte stanna för alltid liksom. Men men, får se vad dom kom fram till sen. Är ju 40 min kvar av hans arbetspass idag.

Jag är trött.
Blev sent igår. Vi åkte till min bror på västkusten och jag blev firad där. De hade knåpat ihop en meny med mina favoriträtter. Brorsan är grym på att laga mat, min sambo hyffsad...följer han recept blir det jättebra, men improvicera bör han låta bli.
Det är oftast jag som fixar käk när vi ses. Blir naturligt så eftersom jag är köksutbildad och jobbat med mat.
Men nu satt jag bara och sippa vin och tittade på.
Förrätten stod bror och brorsdotter för. Moule mariniere och vitlöksbröd :d
Sambo och systerdotter fixade efterrätt, Rabarberpannacotta. Till huvudrätt fick jag kolgrillad oxfilė, hasselbackspotatis och en löjligt god ädelostsås med fefferoni i. Låter skumt men var jättegod!!
I morse gick vi ner till havet för att rasta hundarna och passade på att fiska lite. Brorsdottern fick en fin havsöring, som hon givetvis släppte tillbaka, djurvän som hon är.
Nu ligger jag och möglar i soffan med hundarna.

Tänker äta något. men är inte riktigt på humör.
Gör som mig? ta en okänd låda och värm.
Min var visst ris med kycklinggryta och löjligt mycket champinjoner. Riktigt gott fast jag själv lagat det och jag är garanterat inte någon mästerkock eller så var jag bara hungrig.
hade jag inte hittat den hade det blivit te och på sin höjd varm macka men antagligen knäckemacka med onödigt mycket ost på :o

Gör som mig? ta en okänd låda och värm.
Min var visst ris med kycklinggryta och löjligt mycket champinjoner. Riktigt gott fast jag själv lagat det och jag är garanterat inte någon mästerkock eller så var jag bara hungrig.
hade jag inte hittat den hade det blivit te och på sin höjd varm macka men antagligen knäckemacka med onödigt mycket ost på :o
alla låder slut. mitt kylskåp är mycket tomt. riktigt så illa är det inte.men en kebab skulle göra susen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka