Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag går under av trötthet. Helt knäckt. Förhoppningsvis får de anfallen de vill ha idag så de kan skicka hem mig snart. Snart 24 timmar sedan jag sov sist![]()
Ja det var några resor värre än vad jag trodde faktiskt. Märkligt det där. Första två dagarna saknade jag barnen. Nu är jag så trött så jag längtar bara hem till makens famn. Barn är lite för intensivt i dagsläget så det känns lite skrämmande att åka hem. Det är helknäppt.Men fy, din stackare!![]()
Ja det var några resor värre än vad jag trodde faktiskt. Märkligt det där. Första två dagarna saknade jag barnen. Nu är jag så trött så jag längtar bara hem till makens famn. Barn är lite för intensivt i dagsläget så det känns lite skrämmande att åka hem. Det är helknäppt.
Sedan i onsdags. Jag gör ett video-eeg för att se om mina ep-anfall kommer från hjärntumören eller från något annat ställe. Det är en del i utredning för operation. Ingen nytta med att ta bort en tumör som egentligen inte stör på "försök". De håller mig vaken, minskar mediciner och grejar för att provocera fram kramper så första nätterna har jag fått sova 5, 4, 4 och 8 h. Inatt ingenting alls. Ju sämre man mår desto bättre är det brukar de säga.Usch då. Hur länge har du legat inne? Inte följt den här tråden alls på ett tag så har dålig koll. Men kommer ihåg att jag läst att du är sjukhoppas det går bra när du väl träffar barnen.
Jag håller tummarna för att det blir en bra lösning.Vaken och intar kaffe. Ledsen och allt känns bara väldigt olustigt.
I morgon får jag svar om både stall och annat boende... känns väldigt jobbigt att inte veta någonting just nu.
Sedan i onsdags. Jag gör ett video-eeg för att se om mina ep-anfall kommer från hjärntumören eller från något annat ställe. Det är en del i utredning för operation. Ingen nytta med att ta bort en tumör som egentligen inte stör på "försök". De håller mig vaken, minskar mediciner och grejar för att provocera fram kramper så första nätterna har jag fått sova 5, 4, 4 och 8 h. Inatt ingenting alls. Ju sämre man mår desto bättre är det brukar de säga.
Jag tror att det går bra men jag tänker be om ett läkarintyg så jag kan ha karln hemma tills jag är på banan igen. De ska ju trappa upp medicinerna igen, förmodligen ganska hastigt, så kroppen blir ju minst sagt påverkad utöver sömnbristen.
@Sleepan det är tortyr. Frågar någon hur jag mår och jag måste berätta börjar jag gråtaSå illa är det. När man justerar läkemedel är det standard med 2 veckor sjukskrivning så det borde verkligen inte vara några bekymmer.
Ja men jösses. Jag slutade ju jobba natt för att det är så hemskt. Bra betalt men det är bannemig inte värt det.Förstår verkligen detta. Att inte få sova är typ det värsta som finns!
Jag jobbar natt ca en gång i veckan (mer eller mindre frivilligt) och hatar det, men får ju iaf lön för att va vaken![]()
Ja men jösses. Jag slutade ju jobba natt för att det är så hemskt. Bra betalt men det är bannemig inte värt det.
Det hade jag inte klarat. Vår nattpersonal gör faktiskt tusenlappar mer än oss som jobbar dagtid. Inte många tusenlappar men tillräckligt för att det ska synas så att säga.Jag har inte bra betalt för mina nätter tyvärr, men de ingår i mitt arbete...
Treskiftsarbetare. Finns verkligen både för och nackdelar med det...