Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar bli en ganska seg natt här :crazy:
Imorgon tror jag det får bli en liten tablett att sova på, tur jag inte är prinsessan på ärten :p
Vem abbonerar stenhårt på JB tro?
:rage:

Jag går under av trötthet. Helt knäckt. Förhoppningsvis får de anfallen de vill ha idag så de kan skicka hem mig snart. Snart 24 timmar sedan jag sov sist :(

Men fy, din stackare! :(
Ja det var några resor värre än vad jag trodde faktiskt. Märkligt det där. Första två dagarna saknade jag barnen. Nu är jag så trött så jag längtar bara hem till makens famn. Barn är lite för intensivt i dagsläget så det känns lite skrämmande att åka hem. Det är helknäppt.

Ja det var några resor värre än vad jag trodde faktiskt. Märkligt det där. Första två dagarna saknade jag barnen. Nu är jag så trött så jag längtar bara hem till makens famn. Barn är lite för intensivt i dagsläget så det känns lite skrämmande att åka hem. Det är helknäppt.

Usch då. Hur länge har du legat inne? Inte följt den här tråden alls på ett tag så har dålig koll. Men kommer ihåg att jag läst att du är sjuk :( hoppas det går bra när du väl träffar barnen.

Usch då. Hur länge har du legat inne? Inte följt den här tråden alls på ett tag så har dålig koll. Men kommer ihåg att jag läst att du är sjuk :( hoppas det går bra när du väl träffar barnen.
Sedan i onsdags. Jag gör ett video-eeg för att se om mina ep-anfall kommer från hjärntumören eller från något annat ställe. Det är en del i utredning för operation. Ingen nytta med att ta bort en tumör som egentligen inte stör på "försök". De håller mig vaken, minskar mediciner och grejar för att provocera fram kramper så första nätterna har jag fått sova 5, 4, 4 och 8 h. Inatt ingenting alls. Ju sämre man mår desto bättre är det brukar de säga.

Jag tror att det går bra men jag tänker be om ett läkarintyg så jag kan ha karln hemma tills jag är på banan igen. De ska ju trappa upp medicinerna igen, förmodligen ganska hastigt, så kroppen blir ju minst sagt påverkad utöver sömnbristen.

Vaken och intar kaffe. Ledsen och allt känns bara väldigt olustigt.
I morgon får jag svar om både stall och annat boende... känns väldigt jobbigt att inte veta någonting just nu.

Sedan i onsdags. Jag gör ett video-eeg för att se om mina ep-anfall kommer från hjärntumören eller från något annat ställe. Det är en del i utredning för operation. Ingen nytta med att ta bort en tumör som egentligen inte stör på "försök". De håller mig vaken, minskar mediciner och grejar för att provocera fram kramper så första nätterna har jag fått sova 5, 4, 4 och 8 h. Inatt ingenting alls. Ju sämre man mår desto bättre är det brukar de säga.

Jag tror att det går bra men jag tänker be om ett läkarintyg så jag kan ha karln hemma tills jag är på banan igen. De ska ju trappa upp medicinerna igen, förmodligen ganska hastigt, så kroppen blir ju minst sagt påverkad utöver sömnbristen.

Låter som världens tortyr verkligen! Dock bra att de utreder dig ordentligt såklart. Men åh, vad tufft! Hoppas de kommer fram till något bra.

Och klart mannen din ska va hemma. Inte ska du behöva rodda barnen själv när du mår skit. Kram!

Jag har nu druckit upp ett glas penetration ... och funderar pa en skvatt till ... I morgon ar jag barnvakt igen till barnbarn och barnhund (eller hur man nu sager det:p) men da de inte kommer forran 11 och jag inte har nagot overhangande job (utom att trana in "Skall" med min lilla huligan) pa morgonen sa har jag SOVMORGON! :cool: Jag hoppas kunna sova tills 8. Minst.

@Amha Jag hoppas att utredningen ger onskade svar sa att du far den hjalp du behover. :heart

@Sleepan det är tortyr. Frågar någon hur jag mår och jag måste berätta börjar jag gråta :rofl: Så illa är det. När man justerar läkemedel är det standard med 2 veckor sjukskrivning så det borde verkligen inte vara några bekymmer.

@Sleepan det är tortyr. Frågar någon hur jag mår och jag måste berätta börjar jag gråta :rofl: Så illa är det. När man justerar läkemedel är det standard med 2 veckor sjukskrivning så det borde verkligen inte vara några bekymmer.

Förstår verkligen detta. Att inte få sova är typ det värsta som finns!
Jag jobbar natt ca en gång i veckan (mer eller mindre frivilligt) och hatar det, men får ju iaf lön för att va vaken :p

Så att tvingas vara vaken på det sätt du beskriver låter helt fruktansvärt grymt.
Skönt med sjukskrivningen!

Förstår verkligen detta. Att inte få sova är typ det värsta som finns!
Jag jobbar natt ca en gång i veckan (mer eller mindre frivilligt) och hatar det, men får ju iaf lön för att va vaken :p
Ja men jösses. Jag slutade ju jobba natt för att det är så hemskt. Bra betalt men det är bannemig inte värt det.

Jag har inte bra betalt för mina nätter tyvärr, men de ingår i mitt arbete... :p
Treskiftsarbetare. Finns verkligen både för och nackdelar med det...
Det hade jag inte klarat. Vår nattpersonal gör faktiskt tusenlappar mer än oss som jobbar dagtid. Inte många tusenlappar men tillräckligt för att det ska synas så att säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka