Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig nästan redo att avsluta det här livet. Önskar man kunde starta ett nytt liv. Men har ju en till katt så man måste ju ändå vara kvar. Två veckor idag och lusten till allt försvinner mer och mer..

(nej, jag kommer inte avsluta mitt liv här och nu. Oroa er inte. Även om jag har lust till det så gör jag det inte).

Känner mig nästan redo att avsluta det här livet. Önskar man kunde starta ett nytt liv. Men har ju en till katt så man måste ju ändå vara kvar. Två veckor idag och lusten till allt försvinner mer och mer..

(nej, jag kommer inte avsluta mitt liv här och nu. Oroa er inte. Även om jag har lust till det så gör jag det inte).
Massa kramar och du vet var jag finns om du behöver prata.
❤❤❤

Psst, jag försöker inte ens läsa ikapp den här gången ...
sheldon-throwing-papers-gif_zps7d5c539f.gif

Omöjligt!

Fast ... jag borde verkligen inte skriva hundra inlägg - borde verkligen sova nu :o
Men! Jag har en katt som sover i mina byxor, visst är det hemskt om jag väckte och störde henne för att gå till sängen? :idea: Jag bara måste sitta kvar här på toa ... :cautious:

Hon gnällde sådant om att bli kliad och klappad så jag drog en lättnadens suck när hon kröp in där och tystnade till slut. Men nu har jag inte hjärta att väcka henne :arghh::p

Löste det genom att ta av mig byxorna :angel: men kom på bättre tankar när jag skulle lägga mig och mycket riktigt så hade hon på den korta stunden försökt krypa ned i ett ben och totalt missat den stora och tydliga öppningen :cautious:
Man ska inte låta ens katt försöka tänka själv :grin:

Är vaken och ska strax pallra mig iväg till jobbet. Längtar efter en hel dag med bara mig själv och djuren och att sitta vid en strand och bara vara....

Men nu ropar jobbet igen!!! ;)

Godmorgon!

Dagens plan är att ta sig iväg till stallet och göra klart ridbanan. Och inviga den. Och återlämna det extra barnet jag fick med hem därifrån igår. Min pålle ska gå med på ridläger måndag till fredag så ett litet lugnt uppmjukande pass idag blir det.

Kan konstatera att det idag är en vecka sedan jag började fokusera på att ta hand om mig ordentligt igen (äta ordentlig mat istället för onyttigheter och lägga in lite styrketräning varje dag).
Jag känner mig mer utvilad på morgonen, orkar ta mig upp ur sängen på morgonen utan större bekymmer. Ryggen är märkbart bättre, hyn är bättre, humöret är jämnare, kroppen känns inte längre som en degklump och vågen visar nu 1kg mindre än förra veckan.

Allt det på bara en vecka! Jag har ingen som helst anledning att inte fortsätta ta hand om mig nu. Så lätt det blev att sätta igång efter förra helgens promenad med tokbra sällskap. Vissa saker som han sa där har verkligen satt sig i hjärnan på mig, tokbra motiverande saker. Heja mig!

Har varit ute och fiskat .Tänkte få lite ädelfisk men det blev 90 abborrar istället så nu har jag rensat fisk i en ½ timme .Går smidigt med en sax men det var inte någon större fisk utan den blir perfekt till att frittera .Men det var rena turen jag kom tillbaka till bilen då ryggen tröttnade men hittade några pinnar att stödja mig på .Tänk att man är drygt 50 och som en 100 åring i kroppen !
90! :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka