Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokat tid hos läkaren för årliga diabetesbesöket. Väntar på samtal från kvinnohälsovården och tänkte sedan åka och handla.

Funderar på att åka och tvätta av smutsen på bilen som inte försvann när jag tvättade den i måndags natt :p

Jag är så förbannat förkyld. :( Inget jobb för mig idag och måste verkligen bli frisk till helgen, fyller år och ska gå en mil med fint sällskap och gött att dricka. Huskurer någon? Jag är öppen för allt!

Jag är så förbannat förkyld. :( Inget jobb för mig idag och måste verkligen bli frisk till helgen, fyller år och ska gå en mil med fint sällskap och gött att dricka. Huskurer någon? Jag är öppen för allt!

Te med ingefära, gurkmeja, citron, honung och gärna en liten skvätt whisky ;) Jag hinkar sagda te just nu mot min förkylning (minus citron eftersom magen inte vill ha det och minus whisky för jag ska köra bil :D).

Jättevarmt bad eller fotbad innan man går och lägger sig, gärna med sockar på över natten.

Te med ingefära, gurkmeja, citron, honung och gärna en liten skvätt whisky ;) Jag hinkar sagda te just nu mot min förkylning (minus citron eftersom magen inte vill ha det och minus whisky för jag ska köra bil :D).

Jättevarmt bad eller fotbad innan man går och lägger sig, gärna med sockar på över natten.

Haha, ingefära hade jag tänkt gå ner och inhandla strax så då kan jag leta upp det andra med. Sambon har whisky hemma så kanske ska nalla lite. ;) Tack för tipsen! :up: Och krya på dig!

@Dubbelklick: Tack detsamma! För min del är det inte så kinkigt men du ska ju inte behöva vara eländig på födelsedagen (är jag inte frisk till min är det något rejält fel :cautious: :p).

Jag hoppas du fått samma som jag har för den verkar ändå vara rätt lindrig jämfört med skiten jag hade i januari, den var hemsk.

Har tagit liten paus i mitt dammande av spindelväv, rackarns spindlar som vill ha sina nät i vägghörn. Jag dammar bort dem och spindlarna gör nya. Känner mig en aning motarbetad O_o :banghead:
Hör i babywatchern att någon liten herre vill ha lunch så blir att mata honom och sen fortsätta så jag kan dammsuga nedervåningen innan det är dags att rulla mot staden vid ett-snåret.

När man lyckas stänga av alarmet tre gånger i sömnen... :meh:

Himla tur att jag inte behöver lämna lägenheten idag :love:

Vilken skitdag rent ut sagt! :rage:

Skulle rida med en i stallet. Kl 9 skulle vi rida iväg. Människan är alltid stressad men trevlig ändå men varit lite konstig sista tiden. När jag dök upp kvart i nio med hästen i god tid för att hinna bli klar så stod människan redan färdig med sin häst och förklarade att vi kunde bara rida fram och tillbaka längs med vägen för hen hade inte tid med mer O_o Den biten tar en kvart tur och retur :meh:
Så jag red själv. Och det gick pissapdåligt för en på gården tände svetsen precis bakom min häst :rage: :mad: :arghh: :meh: och det är samma smällande och väsande ljud som en raket och hon är livrädd för dom så hela ridturen blev pannkaka och hästen är numera livrädd för att vistas på gårdsplanen :turd: :turd: :turd:
Dessutom har hästen beställt en ny sadel och jag kommer inte runt det :banghead:
Och mina hästar skulle gå ute dygnet runt nu men då kom vädergudarna från ingenstans på att det plötligt ska regna i natt :arghh:
Och jag har inte hunnit plugga som planerat, inte ätit frukost och snart måste jag till jobbet. Och sen bara måste jag plugga för att få iväg båda tentorna innan tolv i natt... :crazy:

Vissa dagar vill jag gräva ner mig i en grop och bara försvinna :cautious:

Vilken skitdag rent ut sagt! :rage:

Skulle rida med en i stallet. Kl 9 skulle vi rida iväg. Människan är alltid stressad men trevlig ändå men varit lite konstig sista tiden. När jag dök upp kvart i nio med hästen i god tid för att hinna bli klar så stod människan redan färdig med sin häst och förklarade att vi kunde bara rida fram och tillbaka längs med vägen för hen hade inte tid med mer O_o Den biten tar en kvart tur och retur :meh:
Så jag red själv. Och det gick pissapdåligt för en på gården tände svetsen precis bakom min häst :rage: :mad: :arghh: :meh: och det är samma smällande och väsande ljud som en raket och hon är livrädd för dom så hela ridturen blev pannkaka och hästen är numera livrädd för att vistas på gårdsplanen :turd: :turd: :turd:
Dessutom har hästen beställt en ny sadel och jag kommer inte runt det :banghead:
Och mina hästar skulle gå ute dygnet runt nu men då kom vädergudarna från ingenstans på att det plötligt ska regna i natt :arghh:
Och jag har inte hunnit plugga som planerat, inte ätit frukost och snart måste jag till jobbet. Och sen bara måste jag plugga för att få iväg båda tentorna innan tolv i natt... :crazy:

Vissa dagar vill jag gräva ner mig i en grop och bara försvinna :cautious:
Det var ingen bra start på dagen :crazy: Här kommer genast en cyberKRAM!!

Själv är jag inte ikapp tidsomställningen som var i helgen... varför är klockan 12.30 redan NU :nailbiting: jag har ju inte hunnit göra något än :cautious:.
Måste kanske ta itu med mig själv och ta fram dammsugaren - eller :angel:
Trodde att jag skulle gå ut och klippa lite i äppelträdet och päronbusken, men det kommer blöta plask från ovan och jag är gjord av socker, så det är bäst att stanna inne ;)

@athena_arabians @ainasoja @hemlig @hallonsaft & resterande cravings-galningar:

JAG GICK OCH KÖPTE EN SÅNHÄR NYSS:

15013.jpg

:love::love::love::love::love::love:

Går och blänger på skrivandet jag borde göra, dessutom känns det intressant men just nu har jag någon inre spärr så jag plockar i och ur diskmaskinen, stoppar i en tvättmaskin, fixar lunch åt mig och barnen, klipper klor på hundarna och funderar allvarligt på att ta fram dammsugaren... :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 861
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka