Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
uppspelt, borde sortera tvätt och kan inte sova för nästa vecka ska Uscha flytta hem till mig och krukväxterna:love:

Köpte en livs levande koriander odlad på Ekerö idag på willys ( fancy as hell) och tänkte att den oxå kan bli 1 halvmeter hög som Berit Basilika som jag köpte från ICA för snart 2 år sedan. Plockade Kalle koriander ur sitt plastfängelse och planterade honom i en riktig kruka, med riktig jord och vad händer? han svimmar av frihetschock och fläker ut sig totalt över krukkanten så jag fick bygga en liten korianderkorsett av videkvistar och ståltråd. #ernsthäpnar

Nu luktar hela köket koriander och jag börjar dregla så fort jag känner doften och drömmer mig tillbaka till all mumsig korianderspetsad mat vi åt i Kina.

Surfar runt efter lägenheter med sökord "walk-in-closet" :p

Satsa på en med ordentligt utrymme under golvet också så att du inte råkar hamna hos grannen när du ska hämta vin. :angel:

Round_hinged_trap_door_and_White_Spiral_Cellar_-_cellar_descent_view.jpg

Ack ja, räknar ner tiden. Så här långt är det lugnt, alla (ok, inte vi 4 vakande då) sover. Längtar hem till kudden! O_o

Men här på Buke är jag nog ensam vaken verkar det som...:cautious:

Senast ändrad:
I morse fick jag antligen en bild av hoken som skrek varje gang hundarna kom for nara tradet den satt i ... och som jag sag en morgon nar den dok och kom upp med en ekorre i klorna.

IMG_0184_zpsf5eax97q.jpg

Jag passade ocksa pa att ta en bild pa tran familjen som bor pa campingen ocksa. De var supertama och vandrade runt och halsade pa folk.:p

IMG_0169_zpspqqhjico.jpg

Sedan blev det frukost (Lobster agg benedict :d) pa beachen innan vi startade farden tillbaka norrut.

IMG_0201_zpsgzwbxeka.jpg

IMG_0202_zpsy0ek278a.jpg

Vi aker inte hem direkt, utan tar en avstickare till Nevada forst da jag tankte tavla med hundarna dar. Dar snoade det i dag.:arghh: Och vi lamnar 27 - 28*C varme med en mordande luftfuktighet. I kvall ar vi dock fortfarande i Florida och har stannat for natten straxt utanfor huvudstaden, Tallahassee. Inte alls sa fuktigt och varmt som nere efter kusten, sa vi kanske vanjer oss dag for dag.:cautious:

Fast då hade du inte dessa biverkningar ? Eller tyckte dom att du skulle fortsätta trots dom?

Jo biverkningar fick jag direkt. Hjärtklappning, väldigt spänd, ont i magen och kände mig liksom svajig eller som om jag står på en båt.
Den där galna känslan från igår var ny. Det känns bättre nu, är lite mer normal nu.

Härligt, VVS killen varit ute och tittat på bergvärmepumpen. Självklar var det kompressorn som behöver bytas:meh:
Kostar 20 tusen:arghh:

Lite sömn inatt men alltid något.
Nu är det tvättstugan som styr livet ett par timmar, hur orättvist är inte livet? tvättstugan nu liksom? :devil:
Grannarna borde ju fatta att jag behöver med tvätta ibland men inte första tiden tack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 861
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka