Vad heter syrabets på engelska?

Sv: Vad heter syrabets på engelska?

Jag har pratat med Paddy i byggbutiken, han kan typ allt och visste inte vad jag menade. Har köpt en wood dye och en wood stain idag, den senare blev faktiskt ganska snygg, men ger en vattenavvisande yta och jag vill nog ha så jag kan olja den. Men den som heter wood dye blev skitful, bara helt smutsig. Tack för att du försökte i alla fall :)

Om det är den ljusa träfärgen du vill ha, räcker det inte med att bara olja?

Nä, jag vill ha det lite mörkare. Typ lite rödare. Nu är det väldigt vitt.

Eller lite som ek/körsbärskänsla.

Ska titta på min provbit imorrn när den torkat.

Det du letar efter är en acid based stain i den färgen du vill ha. De är ju vattenbaserade här i Skandinavien, och jag vet faktiskt inte hur de är på Irland, men jag tror nog att Paddy borde veta vad det är du letar efter i alla fall.

Om du säger att den är luktfri så borde han ju veta.

Och vad är det egentligen? Att söka på bets var ingen höjdare :D

Tur du inte är islänning och ville köpa bets i Sverige :).

Bets på isländska uttalas nämligen så att det på svenska låter som BAJS! :D

En kompis morsa räkade nästan i bråk med en möbelförsäljare när hon undrade om det var BAJS på en bordsskiva.:rofl:

Försäljaren bedyrade att det minsan inte var bajs på bordet.... och den isländska mamman framhärdade lika tvärsäkert att det VISST var bajs på bordsskivan......

/KT

luktfri ok. Kan ju vara bra att veta! Ska leta lite på Woodies idag, det är lite större än lokala coop. Så då var jag inte helt vilse med min wood stain då? Tur jag tyckte den var snygg :D Jag har testat olja över den nu med både linolja och teakolja, ska se hur det blir.

Kung Tulle haha det låter inte så trevligt med bajs på bordet! :D

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·
Skola & Jobb Hur översätter man ”Det är överspelat nu” på engelska? Google translate säger ”it’s overplayed now” vilket inte låter helt korrekt i...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: Otherside
·
Hemmet Jag har precis lagt vantarna på farmors servis. Någon som vet vad den heter om jag skulle vilja komplettera? Danskt, troligen sent...
Svar
18
· Visningar
940
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30