Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gulis: creme eller cremetabby, nästan alltid lite lurigt på rödpigmenterade katter. En bild rakt från sidan på katten skulle vara till hjälp.
Harry: bruntigré.
Piratfröken: svartsköldpadda.
Scully: svartsköldpaddstabby.
Gisses, ja jag håller på o läser om färger, men ju mer jag läser, desto mer förvirrad blir jag.
Jag förstår grunden, men sen blandar jag ihop saker o ting, tur att det finns folk att fråga.
Sol, kan inte du starta en tråd, -Gissa färgen?
Och undervisa oss stackare som har lite problem.
Och kanske en tråd, om hur färgerna ärvs och anlag osv?
Snälla?
Jag trodde poletten hade trillat ner, tills jag kom till spökmönster på röda katter och goldenshades osv färger, där klarade inte min hjärna mer..Det brukar kunna vara så till en början, men ta en sak i taget så kommer sakerna trilla ner på plats... tids nog. Och tro mig, man blir aldrig fullärd. Det finns alltid något nytt att lära sig.
Vi är nog rätt många på det här forumet som kan hjälpas åt att färgbestämma katter och förklara arvsgången så sätt igång en tråd.
Kan en katt med färgen creme endast nedärva den färgen? Dvs om parar två creme kan det bara bli creme då?