Vad heter delen på dragkedjan?

95johsv

Trådstartare
1682953953235.webp

Den som är ryggen på löparen som sedan håller fast tabben man drar i? Markerad med gult på den svarta och inringad i gult på den bredvid.

Jag har nu 3 dragkedjor där denna rygg lossnat, löparen är hel och jag har bara fått till svar att byta dragkedja är enda lösningen. Men nog 17 måste jag väl kunna sätta dit en ny ”rygg”? Vad heter den, hur hittar jag nya?

Har aldrig sett/hört att det går att köpa delar av löparen separat, utan tror att det är till att byta löparen (vilket ju inte går på alla dragkedjor, det är därför en tenderar att få byta hela dragkedjan..). På jobbet köper vi in en del löpare (när vi använder dragkedja på metervara), men bara just hela löpare..

Hank kallas det här, men prova löpare till blixtlås.
Löpare till blixlås ger just hela löparen, jag vill bara ha ”ryggen”. Den är ju i metall och fastklämd men alltid vara trasig och därför inte möjlig att klämma fast igen :down:

Har aldrig sett/hört att det går att köpa delar av löparen separat, utan tror att det är till att byta löparen (vilket ju inte går på alla dragkedjor, det är därför en tenderar att få byta hela dragkedjan..). På jobbet köper vi in en del löpare (när vi använder dragkedja på metervara), men bara just hela löpare..
Problemet är att köpa ny löpare så finns det ingen som riktigt passar utan jag föredrar att använda den trasiga som gör ont i fingrarna för den fungerar iallafall…. :banghead:

Dragkedjan är märkt med YKK 5cn om någon kan tipsa om vilken löpare som passar. Löparen är i metall men dragkedjan i ”plast” eller plastliknande.

Problemet är att köpa ny löpare så finns det ingen som riktigt passar utan jag föredrar att använda den trasiga som gör ont i fingrarna för den fungerar iallafall…. :banghead:

Har du köpt rätt variant hos sybehörsbutik? Jag har aldrig varit med om att en YKK-löpare inte passat på blixtlås med samma märkning. :confused:

Annars går det ju att beställa en zlide on utifrån märkning på dragkedjan.

Har du köpt rätt variant hos sybehörsbutik? Jag har aldrig varit med om att en YKK-löpare inte passat på blixtlås med samma märkning. :confused:

Annars går det ju att beställa en zlide on utifrån märkning på dragkedjan.
Det är från Zlideon jag köpt.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 710
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 552
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 326
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar